صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دیدار نخست وزیران اسرائیل و آلمان

نفتالی بنِت، نخست وزیر اسرائیل پس از سفر به مسکو، عصر روز گذشته 5 مارچ، با اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان دیدار نمود. در این دیدار سران دو کشور درباره منازعه اوکراین گفتگو کردند.

نفتالی بنِت، نخست وزیر اسرائیل پس از سفر به مسکو، عصر روز گذشته 5 مارچ، با اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان دیدار نمود. در این دیدار سران دو کشور درباره منازعه اوکراین گفتگو کردند.

پیک‌آفتاب: اشتیفن هیبی‌اشترایت، سخنگوی حکومت فدرال آلمان روز گذشته در پیوند به دیدار نفتالی بنت و اولاف شولتز با نشر اعلامیه‌ای گفته است: “محور گفتگوی 90 دقیقه‌ای، نتایج گفتگوی روز شنبه نخست وزیر نفتالی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو بود”.

سخنگوی حکومت فدرال آلمان افزوده که ما می‌خواهیم روی تنش اوکراین در ارتباط باشیم. در بخشی از این بیانیه آمده است که گویا هدف مشترک سران دو کشور پایان دادن به جنگ در اوکراین “در اسرع وقت” است. او تاکید کرده است که “ما با تمام توان روی آن کار خواهیم کرد.”

از سوی دیگر، اولاف شولتز سه روز پیش به اسرائیل سفر نمود و نفتالی بنِت روز شنبه 5 مارچ، با پوتین در مسکو دیدار کرد و طرفین درباره جنگ در اوکراین گفتگو کردند.

در همین حال منابع گفته‌اند که دیدار پوتین با بنت، سه ساعت طول کشیده و بنت در هم‌آهنگی با امریکا، آلمان و فرانسه “در ارتباط دوامدار با اوکراین” گام بر می‌دارد. به گفته منابع در اورشلیم، نخست وزیر بنت پس از دیدار با پوتین، با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین  نیز تماس گرفته است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا گفته بود که اوکراین می‌تواند در جنگ با روسیه پیروز شود.

بلینکن: اوکراین می‌تواند در جنگ با روسیه پیروز شود

از سوی دیگر، رئیس جمهور اوکراین شب گذشته با جو بایدن، رئیس جمهور امریکا از طریق تلفن گفتگو نموده است.

در همین حال، خبرها می‌رساند که اسرائیل به عنوان میانجی در جنگ اوکراین عمل می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، پیش از این زلنسکی، از بنت خواسته بود تا گفتگو میان روسیه و اوکراین را در اسرائیل سازمان‌دهی کند.

گفته می‌شود که اسرائیل با هر دو کشور روابط خوب دارد، اما در عین زمان خود را در “دو راهه” می‌بیند. این کشور نمی‌خواهد که امریکا را به عنوان متحدش، ناراحت کند. در عین زمان، نظر به دلایل استراتیژیک از جمله مناقشه با سوریه و ایران، به حسن نیت مسکو نیز وابسته است.

وزارت دفاع روسیه به تازگی ارقام مراکز نظامی را که در اوکراین تخریب کرده، اعلام کرده و می‌گوید که بیش از دو هزار مرکز نظامی زیرساختی اوکراین را از آغاز حمله به اوکرین تاکنون منهدم کرده است.

روسیه: بیش از دو هزار مرکز نظامی زیرساختی اوکراین را نابود کرده‌ایم

پنتاگون: منطقه پرواز ممنوع در اوکراین موجب جنگ امریکا با روسیه می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x