صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پنتاگون: منطقه پرواز ممنوع در اوکراین موجب جنگ امریکا با روسیه می‌شود

پنتاگون اعلام کرد که اعمال منطقه پرواز ممنوع در اوکراین، امریکا را به جنگ با روسیه می‌کشاند.

پنتاگون اعلام کرد که اعمال منطقه پرواز ممنوع در اوکراین، امریکا را به جنگ با روسیه می‌کشاند.

پیک‌آفتاب: لوید جیمز آستین، وزیر دفاع امریکا روز چهارشنبه 2 مارچ، در مصاحبه اختصاصی با شبکه ان‌بی‌سی نیوز با اشاره به سخنان جو بایدن، رئیس‌ جمهور امریکا مبنی بر عدم دخالت مستقیم واشنگتن در جنگ اوکراین گفت: “بایدن تاکید کرد که نیروهای امریکا در اوکراین با روسیه نمی‌جنگند”.

وزیر دفاع امریکا در خصوص موضع امریکا نسبت به اعمال منطقه پرواز ممنوع در اوکراین تصریح کرد که این اقدام مستلزم درگیر شدن با هواپیماهای روسی است و همین واشنگتن را به جنگ با مسکو می‌کشاند.

وزیر دفاع امریکا افزوده است: “روسیه هنوز پتانسیل نظامی بالایی دارد. روسیه در حال حاضر گزینه‌های مختلفی در اختیار دارد. ولادیمیر پوتین می‌تواند تنش‌زدایی را انتخاب کند، او هم‌چنان می‌تواند راه دیپلماسی را انتخاب کند. ما امیدوارم که او این کار را انجام دهد و کار به جنگ و خون‌ریزی بیش‌تر نینجامد”.

در عین حال، این جنرال بلندپایه امریکایی به لزوم پرهیز استفاده از سلاح‌های هسته‌ای اشاره کرد و گفت: “ما نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد. من کاملاً از موضع ما در این مورد راضی هستم که می‌توانیم نه تنها از خود، بلکه از شرکای خود نیز محافظت کنیم”.

از سوی دیگر؛ لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در توییتی نگاشته است: “امروز، من با همتای اوکراینی خود، الکسی رزنیکوف صحبت کردم تا حمایت مستمر خود را از تلاش‌های شجاعانه اوکراین برای دفع تهاجم غیرقانونی روسیه ارائه کنم”.

در همین حال توییتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نگاشته است: “ولادیمیر پوتین درباره عملیات ویژه نظامی برای حفاظت از دونباس با نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل گفتگو کرد”.

از سوی دیگر؛ دیمترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در توییتی گفته است: “این یک جنگ مردمی واقعی برای اوکراین است. پوتین هیچ شانسی برای بردن آن ندارد. در این عکس، روز گذشته غیرنظامیان، مهاجمان روسی را در انرژیگودار مسدود کردند. یکی از صدها عکس و فیلم از این دست. ما به شرکایی برای کمک به اوکراین برای دفاع از خود نیاز داریم. به خصوص در هوا. اکنون آسمان را ببند!”

این در حالی است که پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با الجزیره گفته بود که جنگ جهانی سوم، هسته‌ای و ویران‌گر خواهد بود. از سوی دیگر؛ اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان گفته بود که ناتو در حوادث اوکراین مداخله نظامی نمی‌کند. شولتز افزوده بود که آلمان، ناتو و سایر کشورها در ارتباط با رویدادهای اوکراین برای مداخله نظامی برنامه‌ریزی نمی‌کنند.

ترس ناتو از روسیه؛ هشدار لاوروف از جنگ جهانی سوم، ناتو: ما دخالت نمی‌کنیم

بایدن: نیروهای ما با ارتش روسیه در اوکراین درگیر نبوده و نخواهند شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x