صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بلینکن: اوکراین می‌تواند در جنگ با روسیه پیروز شود

در حالی‌که ارتش اوکراین از ادامه حملات روسیه به هدف تصرف کی‌ف پایتخت خبر می‌دهد؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا گفته است که اوکراین می‌تواند در جنگ با روسیه پیروز شود.

در حالی‌که ارتش اوکراین از ادامه حملات روسیه به هدف تصرف کی‌ف پایتخت خبر می‌دهد؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا گفته است که اوکراین می‌تواند در جنگ با روسیه پیروز شود.

پیک‌آفتاب: بلینکن نگفته که جنگ روسیه و اوکراین چقدر طول خواهد کشید، اما تاکید کرده که شکست اوکراین اجتناب‌ناپذیر نیست. وزیرخارجه امریکا در مصاحبه با بی‌بی‌سی “استقامت فوق‌العاده” مردم اوکراین را ستوده و گفته است: “اگر قصد مسکو این است که به نوعی تلاش کند دولت را سرنگون کند و رژیم دست‌نشانده خود را سر کار بیاورد، ۴۵ میلیون اوکراینی در نهایت آن‌را رد خواهند کرد.”

به گفته وزیرخارجه امریکا، جنگ آن‌گونه که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انتظار داشت، پیش نرفته و مقاومت شدید نیروهای اوکراینی مانع پیش‌روی نیروهای روسیه شده است.

بلینکن هم‌چنین گفته است، جامعه بین‌المللی متعهد است هر کاری که می‌تواند، برای کمک به اوکراین انجام دهد. او “فشار طاقت‌فرسا” بر روسیه برای پایان دادن به جنگ را از جمله این اقدامات بیان کرد.

وزیر خارجه امریکا در عین حال از شدت گرفتن تنش‌ها ابراز نگرانی کرده و گفته، تنها چیزی که بدتر از جنگ محدود با اوکراین است، جنگی است که از مرزهای این کشور هم فراتر برود.

این در حالی است که ارتش اوکراین در بیانیه‌ای از ادامه عملیات نظامیان روسی برای تصرف پایتخت این کشور خبر داده است. در این بیانیه آمده است: “عمده تلاش‌های اشغال‌گران بر محاصره کی‌ف متمرکز شده است.”

جنگ اوکراین از ده روز به این سو با حمله موشکی روسیه به مراکز نظامی اوکراین کلید خورد. تاکنون دست‌کم دو دور گفتگو بین مقامات روسی و اوکراینی صورت گرفته است، اما این گفتگوها نتیجه بخش نبوده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x