صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: بیش از دو هزار مرکز نظامی زیرساختی اوکراین را نابود کرده‌ایم

وزارت دفاع روسیه به تازگی ارقام مراکز نظامی را که در اوکراین تخریب کرده، اعلام کرده و می‌گوید که بیش از دو هزار مرکز نظامی زیرساختی اوکراین را از آغاز حمله به اوکرین تاکنون منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه به تازگی ارقام مراکز نظامی را که در اوکراین تخریب کرده، اعلام کرده و می‌گوید که بیش از دو هزار مرکز نظامی زیرساختی اوکراین را از آغاز حمله به اوکرین تاکنون منهدم کرده است.

پیک‌آفتاب: برید جنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از آغاز عملیات ویژه نیروهای مسلح این کشور، 2203 مرکز نظامی زیرساختی اوکراین را که شامل، 76 پوسته فرماندهی و مرکز ارتباطی نیروهای مسلح اوکراین، 111 سامانه دفاع هوایی اس-300، بوک ام-1، اوسا و 71 ایستگاه راداری شامل می‌باشند را به کلی منهدم کرده است.

کوناشنکوف اما گفته که در جریان عملیات، 69 فروند طیاره در زمین و 24 طیاره در آسمان، 778 دستگاه تانک و دیگر موترهای زرهی، 77 موشک پرتاب چندگانه، 279 میل توپ، 553 موتر ویژه نظامی و هم‌چنین 62 بی‌سرنشین هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

از جانب دیگر؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه روز پنج‌شنبه 24 فبروری، اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط “نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند”.

از سوی دیگر؛ لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا در توییتی گفته است: “در بریتانیا، متحدان ما مصمم هستند که پوتین را در اوکراین متوقف کنند. ما با هم تمام تلاش خود را برای حمایت از مردم اوکراین، منزوی کردن روسیه در صحنه بین‌المللی و اطمینان از شکست پوتین انجام می‌دهیم”.

در همین حال؛ اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در توییتی نگاشته است: “اتحادیه اروپا اولین قسط 500 میلیون یورویی را برای کمک به پناهندگان ارائه می‌دهد و ما در این هفته اطمینان حاصل کردیم که آن‌ها حداقل برای یک سال از حقوق اقامت در اتحادیه اروپا برخوردار شوند. پناهندگان اوکراینی لایق هم‌بستگی و حمایت ما هستند و هم‌چنین کشورهایی که از آن‌ها استقبال می‌کنند”.

از جانب دیگر؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در توییتی گفته است: “من امروز با وزیر خارجه اوکراین، دمیترو کولبا صحبت کردم و بر تعهد سازمان ملل برای افزایش عملیات بشردوستانه تاکید نمودم. ما در مورد شرایط دست‌رسی به کمک‌های بشردوستانه به افراد نیازمند و تخلیه ایمن غیرنظامیان از جمله خارجی‌ها از مناطق جنگی گفتگو کردیم”.

از سوی دیگر؛ وزارت خارجه روسیه در توییتی گفته است که اخبار جعلی به شکل بی‌سابقه راجع به قضایای اوکراین نشر می‌شود و این اخبار برای تحریک احساسات مردم و خاموش کردن تفکر منطقی طراحی شده است.

این در حالی است که پیش‌تر ارتش اوکراین از ادامه حملات روسیه به هدف تصرف کی‌ف، پایتخت اوکراین خبر داده بود. از سوی دیگر؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا گفته بود که اوکراین می‌تواند در جنگ با روسیه پیروز شود.

بلینکن: اوکراین می‌تواند در جنگ با روسیه پیروز شود

آتش‌بس محدود در دو شهر اوکراین

پنتاگون: منطقه پرواز ممنوع در اوکراین موجب جنگ امریکا با روسیه می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x