صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حسین امیرعبداللهیان با سخنگوی حوثی‌های یمن در تهران دیدار کرد

رسانه‌های دولتی ایران از دیدار سخنگوی حوثی‌ها با وزیر خارجه این کشور در تهران خبر دادند. رسانه‌های ایرانی می‌گویند که این دیدار درباره آخرین تحولات یمن و شرایط آتش‌بس در این کشور است.

رسانه‌های دولتی ایران از دیدار سخنگوی حوثی‌ها با وزیر خارجه این کشور در تهران خبر دادند. رسانه‌های ایرانی می‌گویند که این دیدار درباره آخرین تحولات یمن و شرایط آتش‌بس در این کشور است.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری ایرنا با نشر گزارشی گفته است که حسین امیرعبداللهیان روز گذشته 11 سپتمبر، در دیدار با محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌های یمن بر حمایت ایران از تمدید آتش‌بس در این کشور تاکید کرده و آن‌را مقدمه‌ای برای صلح پایدار در یمن دانسته است.

آتش‌بس میان طرف‌های درگیر در یمن که با میانجی‌گری سازمان ملل عملی شده است، اواسط ماه میزان، پایان می‌یابد. این آتش‌بس پیش از این چندین بار تمدید شده و سازمان ملل امیدوار است که زمینه‌ای برای یک آتش‌بس طولانی‌مدت فراهم کند. با این حال بی‌اعتمادی عمیقی میان طرفین جنگ یمن حاکم است و هر کدام شکایاتی درباره اجرای آتش‌بس داشته‌اند.

براساس گزارش ایرنا، محمد عبدالسلام نیز در دیدار با وزیر خارجه ایران، طرف مقابل را به «بدعهدی» و «اجرای ناقص عناصر اصلی آتش‌بس» متهم کرده و “برآورده شدن مسائل انسان‌دوستانه مردم یمن را برای پیش‌برد هرگونه صلح عادلانه‌ای در یمن ضروری دانسته است”.

تحلیل‌گران، جنگ یمن را نمونه‌ای از جنگ‌های نیابتی میان ایران و عربستان سعودی در منطقه می‌دانند. تهران در این جنگ از حوثی‌ها که آن‌را گروه انصارالله می‌نامد، حمایت می‌کند و ریاض نیز از دولت مورد تایید سازمان ملل. عربستان سعودی در عین حال با تشکیل ائتلافی نظامی از کشورهای عربی به طور مستقیم وارد جنگ با حوثی‌ها شده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر نماینده سازمان ملل در امور یمن روز ۱۷ جون، گفت که تمدید آتش‌بس دو ماهه در یمن، اولین گام به سوی یک راه‌حل صلح گسترده‌تر است.

سازمان ملل: تمدید آتش‌بس در یمن، راه‌حل را گسترده‌تر می‌کند

عربستان سعودی ده‌ها جنگجوی حوثی را از بند آزاد کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x