صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سازمان ملل: تمدید آتش‌بس در یمن، راه‌حل را گسترده‌تر می‌کند

نماینده سازمان ملل در امور یمن روز گذشته 17 جون، گفت که تمدید آتش‌بس دو ماهه در یمن، اولین گام به سوی یک راه‌حل صلح گسترده‌تر است.

نماینده سازمان ملل در امور یمن روز گذشته 17 جون، گفت که تمدید آتش‌بس دو ماهه در یمن، اولین گام به سوی یک راه‌حل صلح گسترده‌تر است.

پیک‌آفتاب: هانس گراندبرگ، نماینده سازمان ملل در امور یمن به خبرگزاری فرانسه گفته که این آتش‌بس باعث شده است مردمی که یک بحران انسانی بی‌سابقه در تاریخ درگیری‌ها را دیده‌اند، شاهد توقف جنگ باشند. این آتش‌بس هم‌چنین فضای تنفسی برای مشارکت در یک راه‌حل سیاسی را برای ما فراهم می‌کند.

نماینده سازمان ملل در امور یمن تصریح کرده است: “آتش‌بس اولین گام به سوی یک حل و فصل گسترده‌تر است.”

طرف‌های درگیر در جنگ یمن در 13 جوزا سال روان، از تمدید آتش‌بس به مدت دو ماه خبر دادند. این آتش‌بس که بین شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران و دولت قانونی یمن و متحدان آن از اوایل ماه حمل سال جاری آغاز شد، باعث توقف عمده عملیات‌های نظامی در یمن و حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی شد و هم‌چنین شرایط را برای توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه در کشور جنگ‌زده یمن بهبود بخشید.

از این آتش‌بس به عنوان مهم‌ترین گام به سوی پایان جنگ یمن نام برده شده است، جنگی که ده‌ها هزار کشته بر جای گذاشته است.

از زمان تصرف صنعا به دست حوثی‌ها در سال 2014 و آغاز جنگ داخلی در این کشور، مقام‌های دولت قانونی یمن به عدن در جنوب این کشور گریخته‌اند. عربستان سعودی برای مقابل با پیش‌روی حوثی‌ها در سال 2015 در یمن مداخله نظامی کرد.

گفتنی است که جنگ خونین هفت ساله در یمن، به کشته شدن بیش از 150 هزار تن منجر شده و میلیون‌ها تن را در آستانه قحطی قرار داده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر وال‌استریت ژورنال به تاریخ 17 ماه اپریل، گزارش داد که عربستان سعودی در هفته‌های اخیر به رئیس جمهور یمن فشار آورده بود تا از سِمت خود کناره‌گیری کند و اکنون نیز مقامات ریاض او را در خانه حبس کرده و ارتباطاتش را محدود ساخته‌اند.

وال‌استریت ژورنال: عربستان سعودی، رئیس جمهور یمن را مجبور به استعفا کرد

رئیس جمهور یمن از قدرت کناره‌گیری کرد

ارتش یمن: مراکز حیاتی امارات در ابوظبی و دبی را هدف قرار دادیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x