صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

به حریم خصوصی مردم تعرض نشود

رئیس کمیسیون تصفیه صفوف امارت اسلامی گفته که نیروهای نظامی حق دخالت در امور مردم و تعرض به حریم خصوصی آن‌ها را ندارند.

رئیس کمیسیون تصفیه صفوف امارت اسلامی گفته که نیروهای نظامی حق دخالت در امور مردم و تعرض به حریم خصوصی آن‌ها را ندارند.

پیک‌آفتاب: لطیف‌الله حکیمی، رئیس کمیسیون تصفیه صفوف امارت اسلامی خطاب به نیروهای این امارت تصریح کرد که هیچ نظامی حق امر به معروف و نهی از منکر را ندارد. او از فرماندهان امارت اسلامی در تمامی ولایت‌های افغانستان خواست تا از تعرض به حریم خصوصی شهروندان خودداری کنند.

حکیمی از مقامات نظامی طالبان نیز خواسته است تا نیروهای نظامی را به خوبی آموزش دهند. او پیش از این نیز گفته بود: «تصفیه‌ صفوف، نخستین شرط اساسی برای بقای نظام است.»

از آغاز کار کمیسیون تصفیه طالبان، بیش از 600 نفر از افرادی که از نام امارت اسلامی سوء استفاده می‌کردند در 22 ولایت شناسایی و بازداشت شده‌اند. این افراد به اتهامات مختلف از جمله همکاری با داعش و سوء استفاده از وسایل نظامی بازداشت و یا از وظایف‌شان برکنار شده‌اند.

مقامات امارت اسلامی گفته بودند که روند توزیع کارت هویت و یونیفورم‌های نظامی برای اعضای امارت اسلامی برای جلوگیری از سوء استفاده از نام آن‌ها بزودی آغاز می‌شود. نشر یک فایل صوتی از وزارت دفاع طالبان نیز که اخیرا به پیک‌آفتاب رسیده بود، نشان می‌داد که مقامات نظامی طالبان از جا به‌جایی نیروهای به گفته‌ی او نامطلوب، در صفوف طالبان جابجا شده است. ملامحمد یعقوب گفته بود که برخی از بزرگان امارت اسلامی، افراد جنایت‌کار را وارد صفوف طالبان کرده‌اند.

طالبان: افراد استفاده‌جو از صفوف نظامیان طالبان اخراج می‌شوند

وزیر دفاع امارت اسلامی: برخی بزرگان، جنایت‌کاران را وارد صفوف طالبان می‌کنند

مسئولین نظامی طالبان قبلاً نیز اعلام کرده بودند که “کمیسیون تصفیه طالبان” بیش از ۴۰۰ نیروی‌شان را از وظایف‌شان برکنار و شماری از آنان را زندانی کرده است.

کمیسیون تصفیه طالبان: ۴۰۰ نیروی خود را برکنار و آنان را زندانی کردیم

اخراج 200 نفر از اعضای طالبان؛ روند تصفیه ادامه دارد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x