صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آغاز سال 2022 با پیام‌های رنگارنگ؛ پاپ فرانسیس خواستار پایان خشونت علیه زنان شد

سال 2022 میلادی در سراسر جهان به گونه‌های مختلف بزرگداشت شد. این سال با پیام‌های مختلف رهبران جهان همراه بود و در بعضی کشورها تجلیل از کریسمس به دلیل گسترش سویه‌های جدید ویروس کرونا، محدودیت‌های را در پی داشت و شهروندان کشورهای اروپایی آن طورکه باید، نتوانستند سال نو را به شکل ویژه تجلیل کنند. آن‌چه 2022 را رنگین می‌کند، پی‌آمدهای مختلفی است که به گونه‌های خاص انتشار پیدا کرده‌اند.

سال 2022 میلادی در سراسر جهان به گونه‌های مختلف بزرگداشت شد. این سال با پیام‌های مختلف رهبران جهان همراه بود و در بعضی کشورها تجلیل از کریسمس به دلیل گسترش سویه‌های جدید ویروس کرونا، محدودیت‌های را در پی داشت و شهروندان کشورهای اروپایی آن طورکه باید، نتوانستند سال نو را به شکل ویژه تجلیل کنند. آن‌چه 2022 را رنگین می‌کند، پی‌آمدهای مختلفی است که به گونه‌های خاص انتشار پیدا کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: مردم در سراسر جهان برای جشن سال نو میلادی سنت‌های مختلفی دارند. سنت‌های سال نو اعم از میلادی، شمسی یا چینی، عمدتاً “خوش اقبالی” را آرزو و هم‌دلی را تفسیر می‌کنند.

رئیس جمهور بایدن ضمن تبریکی سال نو برای شهروندان امریکا در دو توییت جداگانه گفته است: “همان‌طور که در سال 2021 گفتم. من هرگز به آینده این کشور چنین خوشبین نبوده‌ام. بیایید با امید و اتحاد دور هم جمع شویم و بر پیشرفت خود در سال پیش رو ادامه دهیم”.

رئیس جمهور بایدن در توییت دیگر نوشته است: “در حالی که به سال 2022 می‌رویم، می‌خواهم مردم به خاطر بسپارند که هیچ کاری وجود ندارد که وقتی ما با هم انجامش می‌دهیم، امریکا نتواند انجام دهد”.

از سوی دیگر، رئیس جمهور پوتین به مناسبت سال 2022 پیام متفاوتی دارد. او در پیام سال نو، خطاب به شهروندان روسیه گفته است: “مهم‌ترین اتفاق این است که ما در طول سالی که گذشت، در کنار هم به سختی‌ها فائق آمدیم. از تمام افرادی که در موقعیت‌های سخت بودند، محافظت کردیم. ما قاطعانه و پیوسته از منافع کشور و امنیت شهروندان خود دفاع کردیم”. پوتین افزوده است: ” البته که مشکلات زیادی هستند که هنوز حل‌وفصل نشده‌اند، اما ما این سال را با “شرافت” پشت سر گذاشتیم. پوتین هم‌چنین با تشکر از اتحاد و هم‌بستگی مردم روسیه گفته است در سالی که گذشت، مردم با “چالش‌های عظیمی” مواجه شدند؛ اما آموختند که چگونه در “شرایط سخت و طاقت‌فرسا” زندگی کنند و مشکلات پیچیده را حل‌وفصل نمایند”.

از جانب دیگر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا به مناسبت سال 2022 در صفحه توییترش نگاشته است: “برای شما در سراسر جهان سال نو 2022 را تبریک می‌گویم. ما در سال گذشته گام‌های بزرگی در احیای رهبری امریکا و بازسازی و احیای همکاری‌ها و مشارکت‌ها برداشتیم. مشتاقانه منتظر ادامه کار در سال 2022 هستیم”.

از جانب دیگر، آنتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل ضمن تبریک سال نو، در دو توییت جداگانه گفته است: “جهان به استقبال سال 2022 می‌رود و امیدهای ما برای آینده در حال آزمایش است. اگر متعهد شویم که سال 2022 را به سال بهبودی برای همه تبدیل کنیم، این‌ها آزمون‌هایی هستند که بشر می‌تواند از آن‌ها عبور کند”.

گوترش در توییت دیگر گفته است: “بیایید همه باهم هم‌بستگی را به تصمیم خود در سال 2022 تبدیل کنیم. او گفته برای شما سالی سرشار از شادی و آرامش آرزومندم”.

افزون بر موارد بالا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا ضمن تبریک سال نو در صفحه توییترش نگاشته است: “می‌دانم هنوز نیمه ‌شب نرسیده است، اما همه ما آماده‌ایم که این را زودتر بگوییم: سال نو مبارک! هر آن‌چه شما و عزیزان‌تان برای این شب و در سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اید، من و سوفی بهترین‌ها را برای شما آرزو می کنیم”.

از جانب دیگر، پیام پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان متفاوت‌تر از همه پیام‌ها و متن‌ها است. او ضمن تبریک سال نو با انتشار بیانیه‌ای خواستار پایان خشونت علیه زنان شده است. در متن پیام پاپ آمده است: “آزار و اذیت زنان، توهین به خدا است. کلیسا مادر است، کلیسا زن است، مادران زندگی را اعطا می‌کنند، زنان نگه‌دار جهان‌اند، بیایید همه برای ارتقای مادران و محافظت از زنان بیش‌تر تلاش کنیم”. در بخش دیگر پیام پاپ آمده است: “چقدر علیه زنان خشونت اعمال می‌شود! بس است! آسیب به زن توهین به خداست”.

جدا از پیام‌های رهبران جهان به مناسبت سال نو میلادی، “کریستیانو رونالدو” و “لیونل مسی” ابرستاره‌های دنیای فوتبال نیز پیام‌های متفاوتی انتشار داده‌اند. مسی در صفحه انستاگرام خود نوشته است: “من فقط می‌توانم به خاطر تمامی لحظاتی که در سال 2021 سپری کردم شکرگزار باشم. این اتفاق وقتی برایم پررنگ‌تر می‌شود که می‌دانم بسیاری از مردم لحظات سختی را به خاطر این ویروس لعنتی تمام نشدنی پشت سر گذاشتند. امیدوارم سال 2022 سلامتی بسیاری به همراه بیاورد که آرزوی من برای همه در سال جدید است”.

کریستیانو رونالدو نیز پیام متفاوتی نسبت به سال نو دارد. او در پیام خود گفته است: “سال 2021 رو به پایان است و به هیچ وجه سال آسانی نبود، علی‌رغم این که 47 گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر رساندم. دو باشگاه متفاوت و پنج مربی متفاوت. یک حضور در رقابت‌های یورو با تیم ملی کشورم و یک پلی‌آف صعود به جام جهانی که برای سال 2022 باقی ماند. افتخار می‌کنم که در یوونتوس قهرمان جام حذفی و سوپرکاپ ایتالیا شدم و عنوان بهترین گلزن سری-A را به دست آوردم. در پرتگال به بهترین گلزن یورو تبدیل شدم و البته بازگشتم به اولدترافورد همیشه یکی از برجسته‌ترین لحظات در زندگی حرفه‌ای من خواهد بود”. بیاید این شب سال نو را به نقطه عطف این فصل تبدیل کنیم! بیایید سال 2022 را با روحیه بهتر و ذهنی قوی‌تر در آغوش بگیریم. بیایید خودمان را بالا بکشیم و بیایید به ستاره‌ها برسیم. به ما بپیوندید، ما روی همه شما حساب می‌کنیم! سال جدید مبارک و به زودی شما را می‌بینم”.

این در حالی است که شاهزاده بریتانیا در پیام سال نو گفته است که جهان در آغاز سال نو، لحظه‌ای را به کشورهایی اختصاص دهند که با وضعیت دشوار بشری روبه‌رو هستند.

پیام سال نو شاهزاده بریتانیا؛ جهان از «مبارزان آزادی» در افغانستان، حمایت کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x