صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پیام سال نو شاهزاده بریتانیا؛ جهان از «مبارزان آزادی» در افغانستان، حمایت کند

شاهزاده بریتانیا گفته که جهان در آغاز سال نو، لحظه‌ای را به کشورهایی اختصاص دهند که با وضعیت دشوار بشری روبه‌رو هستند.

شاهزاده بریتانیا گفته که جهان در آغاز سال نو، لحظه‌ای را به کشورهایی اختصاص دهند که با وضعیت دشوار بشری روبه‌رو هستند.

پیک‌آفتاب: شاهزاده چارلز، پسر ارشد الیزابت دوم و وارث تاج و تخت بریتانیا در پیامی به مناسبت سال نو میلادی از «مبارزان آزادی» در افغانستان، سوریه و میانمار ستایش کرده و از جهان خواسته، از افرادی که در جهت آزادی و حقوق بشر ایستادگی می‌کنند، حمایت کند.

او گفته است که در کشورهایی مثل افغانستان، سوریه و میانمار، آزار و اذیت سیاسی رو به گسترش است و این کشورها با وضعیت دشوار بشری روبه‌رواند.

شاهزاده بریتانیا افزوده است که در مواجهه با چنین ناملایماتی، افراد فوق‌العاده شجاع ایستادگی می‌کنند و جوامع محلی و سازمان‌های بین‌المللی هم با ارائه کمک‌های حیاتی به «نیازهای بزرگ» پاسخ می‌دهند.

او افزوده است: «در آغاز سال نو، می‌توان لحظه‌ای به یاد بسیاری از مردم در سراسر جهان بود که برای آزادی و حقوق بشر ایستاده‌اند.»

این در حالی است که با گذشت ۴ ماه از تسلط طالبان بر افغانستان، امارت اسلامی هر روز محدودیت‌های تازه علیه گروه‌های مختلف وضع می‌کنند.

به تازگی ماموران امر به معروف طالبان در جاده‌های کابل به رانندگان پایتخت دستور داده که «زنان بی‌حجاب» را سوار نکنند و گوش دادن به موسیقی نیز ممنوع است.

پیش‌تر نیز شهردار کابل، لوحه‌های حاوی تصاویر زنان را به دلیل آن‌چه مغایرت با دین خوانده شده، از سطح شهر جمع‌آوری کرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x