صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اعلام آتش‌بس بشردوستانه از سوی روسیه

رسانه‌های روسی از اعلام آتش‌بس بشردوستانه ازسوی مسکو خبر داده‌اند. روسیه اعلام کرده است که صبح چهارشنبه 9 مارچ، آتش‌بس بشردوستانه برقرار می‌شود.

رسانه‌های روسی از اعلام آتش‌بس بشردوستانه ازسوی مسکو خبر داده‌اند. روسیه اعلام کرده است که صبح چهارشنبه 9 مارچ، آتش‌بس بشردوستانه برقرار می‌شود.

پیک‌آفتاب: این آتش‌بس برای کریدورهای بشردوستانه از ساعت 10 صبح به وقت مسکو برقرار می‌شود تا شهروندان بتوانند به محل امن نقل مکان کنند.

در اعلامیه‌ای که ازسوی روسیه به نشر رسیده چنین آمده است: “با وجود مزاحمت‌ها از سوی طرف اوکراینی در اقدامات برای بازکردن کریدورهای بشردوستانه، اما با توجه به وخامت اوضاع انسانی به دلیل افراط و بی‌قانونی از سوی ملی‌گرایان و هم‌چنین به منظور تضمین امنیت غیرنظامیان و شهروندان خارجی از ساعت 10 به وقت مسکو در 9 مارچ 2022، فدراسیون روسیه آتش‌بس اعلام می‌کند و آماده ارائه کریدورهای بشردوستانه است.”

از سوی دیگر، مقامات روسیه گفته‌اند که مسکو هم‌چنین آماده ارائه کریدورهای بشردوستانه از شهر خارکوف به شهر بلگراد است.

در اعلامیه آمده که از شهر ماریوپول به شهر “رستوف نه دنو” از طریق شهرهای نووازوفسک و تاگانروگ، به شهر زاپوروژیه، کریدورها در توافق با طرف اوکراینی اجرا می‌شود.

در همین حال؛ ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهور اوکراین در نشست خبری پس از دیدار با آلار کاریس، همتای استونیایی خود گفت که کی‌ف در حال بررسی قطع روابط دیپلماتیک با روسیه پس از به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونباس است.

او در این مورد تصریح کرد: “من درخواستی را از وزارت خارجه برای بررسی موضوع قطع روابط دیپلماتیک بین اوکراین و روسیه دریافت کردم. اکنون روی این موضوع کار می‌کنم و روی گام‌های موثرمان در مورد تشدید تنش‌ها با فدراسیون روسیه نیز کار خواهم کرد”.

زلنسکی اقدامات مسکو را “تجاوز” خواند و گفت که این موضوع پایه محکمی را برای تشدید تنش از سوی روسیه فراهم کرده است. او اما افزود: “ما همه خطرات را درک می کنیم، از روسیه می‌خواهیم که پشت میز مذاکره بنشیند، ما آماده‌ایم در هر جا ‌که لازم باشد، بنشینیم و پیرامون این مسئله بحث کنیم”.

از سوی دیگر؛ آندری رودنکو، معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که مسکو نمی‌خواهد روابط دیپلماتیک خود را با کی‌ف قطع کند.

این در حالی است که پیش‌تر رئیس جمهور روسیه تاکید کرده بود که سربازان خدمتی در عملیات ویژه در اوکراین اشتراک نخواهند داشت و ماموریت‌ها توسط نظامیان حرفه‌ای پیش‌برده می‌شوند.

پوتین: عملیات ما در اوکراین توسط نظامیان حرفه‌ای انجام می‌شود

روسیه: بیش از دو هزار مرکز نظامی زیرساختی اوکراین را نابود کرده‌ایم

وزرای خارجه روسیه و اوکراین روز پنج‌شنه دیدار می‌کنند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x