صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پوتین: عملیات ما در اوکراین توسط نظامیان حرفه‌ای انجام می‌شود

رئیس جمهور روسیه تاکید می‌کند که سربازان خدمتی در عملیات ویژه در اوکراین اشتراک نخواهند داشت و ماموریت‌ها توسط نظامیان حرفه‌ای پیش‌برده می‌شوند.

رئیس جمهور روسیه تاکید می‌کند که سربازان خدمتی در عملیات ویژه در اوکراین اشتراک نخواهند داشت و ماموریت‌ها توسط نظامیان حرفه‌ای پیش‌برده می‌شوند.

پیک‌آفتاب: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گوید که من مطمئن هستم که آنان امنیت و صلح را برای مردم روسیه تضمین می‌کنند.

پوتین اما گفته است که ماموریت در اوکراین به خوبی پیش می‌رود و هیچ فراخوان اضافی برای گسیل نیروهای ذخیره وجود نخواهد داشت.

در همین حال؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در کمپاین انتخاباتی گفته است که با روسیه و شهروندان‌اش با احترام رفتار شود. او تاکید کرده که گفتگو نیاز است و بازگشت به میز مذاکره نیاز اصلی و فوری رهبران روسیه و اوکراین می‌باشد.

او در توییت دیگری نوشته است: “من با رئیس جمهور پوتین و سپس با رئیس جمهور زلنسکی صحبت کردم. ما در تلاش برای حفظ یک‌پارچگی نیروگاه‌های هسته‌ای غیرنظامی اوکراین، علاوه بر خواسته‌های اولویت‌دار دیگر به روسیه هستیم. آتش‌بس و حفاظت از غیرنظامیان اولویت است”.

از سوی دیگر؛ لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا در توییتی گفته است بریتانیا به تهاجم غیرقانونی روسیه به اوکراین پاسخ قاطعی داده است. پوتین باید در اوکراین شکست بخورد.

او در توییت دیگری گفته است که امشب وادیم پریستایکو، سفیر اوکراین در را بریتانیا دیدم. ما در کنار اوکراین ایستاده‌ایم. بریتانیا از اوکراین حمایت نظامی، اقتصادی و بشردوستانه می‌کند، ماشین جنگی پوتین را فلج می‌کند و جامعه بین‌المللی را جمع می‌کند. بریتانیا تمام تلاش خود را برای حمایت از مردم اوکراین انجام خواهد داد. پوتین باید شکست بخورد.

در همین حال، قصر سفید گفته است که رهبران امریکا، فرانسه، آلمان و بریتانیا تعهد کرده‌اند که به خاطر هجوم روسیه به اوکراین، تحریم‌های دیگر را بر مسکو وضع خواهند کرد. اما چنین معلوم می‌شود که صادرات نفت مسکو شامل این تحریم‌ها نخواهد بود.

از جانب دیگر روسیه می‌گوید که امروز سه‌شنبه برابر با 8 مارچ، در اطراف بعضی از شهرهای اوکراین به شمول کی‌ف، پایتخت و شهر ساحلی ماریوپول که در روزهای اخیر تحت حملات هوایی شدید این کشور قرار دارند، دهلیزهای بشری باز می‌کند تا افراد ملکی بتوانند از این شهرها خارج شوند.

خبرگزاری انترفاکس به نقل از وزارت دفاع روسیه که مسئولیت عملیات بشری را در اوکراین به عهده دارد، خبر داده که این دهلیزها ساعت ده صبح به وقت محلی باز می‌شوند.

این در حالی مطرح می‌شود که قرار است سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با دیمیترو کولبا، همتای اوکراینی خود روز پنج‌شنبه 10 مارچ، در آنتالیای ترکیه دیدار کند. این خبر را مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه تایید کرده و در توییتی گفته است: “در نتیجه ابتکارات رئیس جمهور کشورمان و تلاش‌های شدید دیپلماتیک ما، وزرای امور خارجه روسیه و اوکراین تصمیم گرفتند با مشارکت من با هم بنشینند”.

وزرای خارجه روسیه و اوکراین روز پنج‌شنه دیدار می‌کنند

یووال نوح هراری: پوتین جنگی را آغاز کرده که از قبل بازنده آن است

زلنسکی به غرب: شما می‌خواهید ما به تدریج کشته شویم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x