صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بایدن: حمله روسیه به اوکراین خون‌بار و ویران‌گر خواهد بود

رئیس جمهور امریکا روز گذشته 15 فبروری، طی سخنانی امکان حمله روسیه به اوکراین را "بسیار بالا" خواند و گفت که واشنگتن از عقب‌نشینی نیروهای روسی از مرز اوکراین اطمینان حاصل نکرده است.

رئیس جمهور امریکا روز گذشته 15 فبروری، طی سخنانی امکان حمله روسیه به اوکراین را “بسیار بالا” خواند و گفت که واشنگتن از عقب‌نشینی نیروهای روسی از مرز اوکراین اطمینان حاصل نکرده است.

پیک‌آفتاب: جو بایدن، رئیس جمهور امریکا گفت: “امکان حمله بسیار بالا است. بار دیگر از همه امریکایی‌ها می‌خواهم تا دیر نشده اوکراین را ترک کنند، برای همین هم سفارت را موقتاً به لویو منتقل کردیم”.

وزارت دفاع روسیه پیش از این با پخش تصاویری از موترهای زرهی بارگیری شده و در حال بازگشت، اعلام کرده بود با اتمام تمرینات نظامی، شماری از 100 هزار نیروی خود را از حومه مرزهای اوکراین عقب می‌کشد. با این حال امریکا گفته بود که منتظر کاهش “قابل تایید” تنش از سوی مسکو می‌ماند.

در پیوند به این قضیه؛ ماریا زاخاراوا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اما گفته بود: “روز 15 فبروری، به عنوان روز شکست پروپاگندهای غرب در تاریخ ثبت خواهد شد. غربی‌ها رسوا شدند، بدون آن‌که حتی یک گلوله شلیک شود”.

روسیه: «15 فبروری»، روز شکست تاریخی «غرب» است

رئیس جمهور امریکا با بیان این‌که “امریکا برای همه شرایط آماده است”، اما تصریح کرده است: “اگر روسیه به اوکراین حمله کند، جامعه جهانی متحدانه علیه تجاوز خواهد ایستاد. اگر روسیه بر تصمیم خود پافشاری کند، ما تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه این کشور اعمال می‌کنیم. اگر روسیه به اوکراین حمله کند، نورداستریم-2 کار نخواهد کرد. ما در این صورت به اوکراین کمک نظامی، اطلاعاتی و مستشاری می‌دهیم و اگر هر یک از کشورهای ناتو مورد تعرض قرار گیرد، ما با تمام توان از آن عضو دفاع خواهیم کرد”.

از جانب دیگر؛ پیش‌تر وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در گفتگوی تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای امریکایی‌اش از نگرانی‌های منطقی روسیه در خصوص اوکراین دفاع کرده بود و از همه طرف‌ها خواسته بود تا از انجام کارهایی که منجر به افزایش تنش‌ها می‌شود، خودداری نمایند.

دفاع چین از نگرانی‌های منطقی روسیه در خصوص اوکراین

بایدن با اشاره به ادامه بی‌وقفه دیپلماسی در هفته‌های اخیر و گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: “ما با مشارکت و مشورت شرکا و متحدان‌مان تلاش‌های دیپلماتیک را ادامه می‌دهیم. اوکراین، ناتو، و امریکا روسیه را تهدید نمی‌کنند؛ ما نه موشکی در آن‌جا و نه تصمیمی برای حمله و آسیب رساندن به مردم روسیه داریم”.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از گفتگو با نخست وزیر آلمان گفته که روسیه خواهان جنگ نیست و پیشنهادهای امنیتی خود را ارائه می‌کند.

پوتین به غرب: ما خواهان جنگ نیستیم

آلمان و فرانسه میان روسیه و اوکراین میانجی‌گری می‌کنند

جنگ لفظی امریکا و روسیه در شورای امنیت سازمان ملل

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x