صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جزئیات تازه از قتل فرمانده قول اردوی طالبان در کابل + ویدیو

زمانی که مولوی حمدالله مخلص سوار بر موتر شخصی خودش از یکی از چهار راهی‌های پایتخت درحال دور زدن است، دو فرد مسلح که گویا در داخل یک ریکشا در انتظار آمدن او بوده‌اند، از وسیله نقلیه شان بیرون آمده و به سمت موتر حمدالله مخلص شروع به تیراندازی می‌کنند. افراد مهاجم به زبان پشتو از همدیگر می‌پرسند: "همدا دی؟ همین است؟"

منابع پاکستانی با نشر ویدیویی، ادعا کرده‌اند که مولوی حمدالله مخلص، مهم‌ترین فرمانده نظامی طالبان در کابل، در رویداد مسلحانه توسط دو فرد مسلح داعشی به قتل رسیده است. پیشتر گفته شده بود که این فرمانده نظامی طالبان در جریان حمله انتحاری داعش بر شفاخانه 400 بستر سردار داوودخان در داخل شفاخانه کشته شده است.

پیک‌آفتاب: پیش از این طالبان گفته بودند که در جریان حمله بر شفاخانه سردار داوودخان در کابل، به شمول حمدالله مخلص یک فرمانده مهم نظامی این گروه، سه نظامی کشته شده‌اند. یک عضو طالبان نیز نوشته بود که او در جریان درگیری در داخل شفاخانه کشته شده است. اما ویدیویی که به تازگی از سوی منابع پاکستانی به نشر رسیده، نشان می‌دهد که مولوی حمدالله مخلص در تیراندازی دو فرد مسلح در یکی از جاده‌های پایتخت کشته شده است.

تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد زمانی که مولوی حمدالله مخلص سوار بر موتر شخصی خودش از یکی از چهار راهی‌های پایتخت درحال دور زدن است، دو فرد مسلح که گویا در داخل یک ریکشا در انتظار آمدن او بوده‌اند، از وسیله نقلیه شان بیرون آمده و به سمت موتر حمدالله مخلص شروع به تیراندازی می‌کنند. افراد مهاجم به زبان پشتو از همدیگر می‌پرسند: “همدا دی؟ همین است؟”

مولوی حمدالله مخلص، از فرماندهان نظامی مهم طالبان شاخه حقانی بود. او اولین قومندان نظامی طالبان بود که وارد کابل و ارگ ریاست جمهوری شد. مخلص در زمان ورود به ارگ همراه افرادش بر کرسی ریاست جمهوری نشست. از او به عنوان «فاتح ارگ» نیز نام گرفته شده است. برخی گمانه‌زنی‌ها نیز وجود دارد که حمدالله مخلص، قربانی اختلافات داخلی طالبان شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x