صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رئیسی به طالبان: در برابر داعش ایستادگی کنید و گام‌های جدی بردارید

رئیسی: "اگر گروه داعش در منطقه نابود نشود، زمینه مزاحمت را برای بسیاری از کشورها و مردم منطقه فراهم کرده، جنایت‌های خوفناکی را خلق خواهد کرد که آینده ما در منطقه بسیار تاریک خواهد بود".

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران از حکومت طالبان خواسته که در برابر جنگجویان گروه دولت اسلامی معروف به داعش گام‌های جدی بردارد و ایستادگی کند.

پیک‌آفتاب: ابراهیم رئیسی، روز گذشته به تلویزیون دولتی ایران با اشاره به حمله‌های خونین اخیر داعش در افغانستان گفت: “از حاکمان افغانستان می‌خواهم تا در مقابل جنایاتی که داعش در افغانستان انجام می‌دهد و مردم مومن و مسلمان را به خاک و خون می‌کشند، ایستادگی کنند و بدانند که اگر امروز در برابر داعش ایستادگی نشود، آینده ما در منطقه بسیار بد خواهد بود.” رئیسی افزود “اگر گروه داعش در منطقه نابود نشود، زمینه مزاحمت را برای بسیاری از کشورها و مردم منطقه فراهم کرده، جنایت‌های خوفناکی را خلق خواهد کرد که آینده ما در منطقه بسیار تاریک خواهد بود”.

این اظهارات آقای رئیسی در حالی صورت می‌گرد که در دو ماه اخیر، داعش مسؤلیت حمله‌های خونین را در افغانستان بر عهده گرفته است.

در آخرین حمله مرگبار داعش که بر یک مسجد شیعیان در ولایت قندهار صورت گرفت، حدود 50 تن کشته و 70 تن دیگر زخمی شدند.

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان، به تازگی گفته است که داعش در افغانستان مرکز ندارد، ولی او اضافه کرد که برای داعش و بزرگ‌نمایی آنها تبلیغات می‌شود تا حکومت طالبان ضعیف نشان داده شود و فشارهای خارجی بر آن افزایش یابد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x