صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رئیس جمهور فیلیپین در یک تصمیم غیرمنتظره اعلام کرد که از سیاست کنارگیری می‌کند

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین گفته است که در انتخابات سال آینده نامزد ریاست جمهوری نخواهد بود و پس از پایان دوره ریاست جمهوری از سیاست کناره گیری می کند. پیک‌آفتاب:‌ دوترته روز شنبه تصمیم غافلگیرکننده‌ای را پس از همراهی با سناتور بونگ گو، دستیار سابق خود اعلام کرد که در عوض، نامزدی خود را […]

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین گفته است که در انتخابات سال آینده نامزد ریاست جمهوری نخواهد بود و پس از پایان دوره ریاست جمهوری از سیاست کناره گیری می کند.

پیک‌آفتاب:‌ دوترته روز شنبه تصمیم غافلگیرکننده‌ای را پس از همراهی با سناتور بونگ گو، دستیار سابق خود اعلام کرد که در عوض، نامزدی خود را برای معاون ریاست جمهوری در مرکز کمیسیون انتخابات ثبت کرد. دوترته گفت: “احساسات قریب به اتفاق فیلیپینی ها این است که من صلاحیت ندارم و دور زدن قانون و روح قانون اساسی نقض قانون اساسی است”. “امروز من بازنشستگی خود را از سیاست اعلام می کنم”.

طبق قانون اساسی، روسای جمهور فیلیپین به یک دوره شش ساله محدود شده اند و مخالفان گفته بودند که قانونی بودن نامزدی اعلام شده دوترته در ریاست دیوان عالی را زیر سال خواهند برد. این حرکت دوترته به این گمانه زنی دامن زد که او راه را برای دخترش سارا دوترته کارپیو باز می کند تا جانشین او شود.

دوترته کارپیو، که جانشین پدرش به عنوان شهردار داوائو شده بود، ماه گذشته گفت که وی سال آینده برای پست بالاتری کاندیدا نمی شود؛ زیرا او و پدرش توافق کرده اند که تنها یکی از آنها برای پست ملی در سال 2022 نامزد شود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x