صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا و اسرائیل برای مهار ایران، سند همکاری امضا می‌کنند

رسانه‌های اسرائیلی از سفر جو یابدن، رئیس جمهور امریکا به این کشور خبر داده و گفته‌اند که قرار است در این سفر، مقامات دو کشور سند هم کاری را زیر عنوان «بیانیه اورشلیم» امضا کنند.

رسانه‌های اسرائیلی از سفر جو یابدن، رئیس جمهور امریکا به این کشور خبر داده و گفته‌اند که قرار است در این سفر، مقامات دو کشور سند هم کاری را زیر عنوان «بیانیه اورشلیم» امضا کنند.

پیک‌آفتاب: جروزالم پست اسرائیل امروز چهارشنبه 22 سرطان، در گزارشی اعلام کرده است که جو بایدن در سفر امروزش به اسرائیل با یائیر لاپید، نخست وزیر این کشور بر روی موضوعات مختلفی مانند تعهد امریکا به عدم دسترسی ایران به سلاح اتمی و استفاده از تمام عناصر قدرت ملی هر دو کشور برای رسیدن به این هدف، توافق‌نامه امضا می‌کنند.

جروزالم‌پست به نقل از یک مقام سیاسی اسرائیل خبر داد، پرونده ایران از اولویت‌های امنیت ملی اسرائیل است و تل‌آویو از ادامه توسعه برنامه هسته‌ای ایران احساس نگرانی می‌کند.

او در ادامه افزود، رئیس جمهور امریکا در جریان سفرش به تل‌آویو متعهد خواهد شد که هم‌کاری‌های خود با اسرائیل را در چارچوب توقف اقدامات ایران در منطقه، افزایش خواهد داد.

به گفته این مقام اسرائیلی، یکی از موارد مهمی که وزارت دفاع اسرائیل و ارتش این کشور در دیدار با بایدن مطرح خواهد کرد، دریافت سیستم دفاع موشکی و چرخ‌بال‌های جدید از واشنگتن خواهد بود.

براساس برنامه‌های تنظیم شده، سفر رئیس جمهور امریکا به اسرائیل و کرانه باختری، دو روز به طول خواهد انجامید و او پس از آن به برای شرکت در نشستی با رهبران کشورهای خلیج، به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

رهبران کشورهای مصر، اردن و عراق نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.

پیش از این؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته بود که وزیر خارجه، جو بایدن را در این سفر هم‌راهی می‌کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x