صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

محصول گمرکی زغال‌سنگ از 90 به 200 دالر در هر تُن افزایش یافت

وزارت مالیه طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که براساس طرزالعمل جدید، محصول گمرکی زغال‌سنگ افغانستان از 90 به 200 دالر در هر تُن افزایش یافته است.

وزارت مالیه طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که براساس طرزالعمل جدید، محصول گمرکی زغال‌سنگ افغانستان از 90 به 200 دالر در هر تُن افزایش یافته است.

پیک‌آفتاب: وزارت مالیه طالبان روز گذشته هفتم سرطان، با انتشار اعلامیه‌ای نگاشته است: “مسئولان در وزارت مالیه می‌گویند که براساس قانون گمرکات افغانستان و طرزالعمل قیمت‌گذاری، قیمت صادرات هر تُن زغال‌سنگ در گمرکات کشور از 90 دالر امریکایی به 200 دالر امریکایی افزایش یافته است و منبعد در همه گمرکات کشور قابل تطبیق است.”

مسئولان این وزارت افزایش قیمت زغال‌سنگ در بازارجهانی را دلیل افزایش محصول گمرکی عنوان کرده‌اند.

پیش‌تر نگرانی‌هایی به میان آمده بود که پاکستان زغال‌سنگ افغانستان را به قیمت پایین خریداری کرده و به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

اخیراً واردات زغال‌سنگ از افغانستان در نشست کابینه پاکستان نیز مورد بحث قرار گرفت و در آن تصریح گردید که واردات زغال‌سنگ از افغانستان، دست‌کم ۲.۲ میلیارد دالر در لایحه واردات پاکستان صرفه‌جویی می‌کند.

پاکستان زغال‌سنگ افغانستان را به نصف قیمت خریداری و ذخیره می‌کند

هم‌چنان، نخست وزیر پاکستان به وزارت تجارت این کشور دستور داده است که قیمت زغال‌سنگ مرغوب افغانستان، با واحد پولی پاکستان (کلدار) پرداخت گردد.

این در حالی است که وزارت انرژی و آب طالبان به تاریخ 8 جوزا اعلام کرده بود که دومین نشست کمیته تولید برق از زغال‌سنگ به ریاست ملا عبداللطیف منصور، سرپرست این وزارت تدویر گردیده است. اما طالبان تاکنون اقدام عملی را در زمینه تولید برق از زغال‌سنگ روی دست نگرفته و صرف در حد برگزاری چند نشست اکتفا کرده‌اند.

طالبان از زغال سنگ برق تولید می‌کنند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x