صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تلاش‌ها برای واردات نفت، گاز و گندم از روسیه به افغانستان شدت یافته است

سفیر افغانستان در مسکو اعلام کرده است که تلاش‌های جدی، هم در کابل و هم در مسکو جریان دارد تا واردات نفت، گاز و گندم از روسیه به افغانستان آغاز گردد.

سفیر افغانستان در مسکو اعلام کرده است که تلاش‌های جدی، هم در کابل و هم در مسکو جریان دارد تا واردات نفت، گاز و گندم از روسیه به افغانستان آغاز گردد.

پیک‌آفتاب: جمال ناصر غروال، سرپرست سفارت افغانستان مقیم مسکو در صحبت اختصاصی با خبرگزاری رسمی روسیه گفته است که گندم، نفت و گاز روسیه هم ارزان است و هم با کیفیت؛ تلاش داریم تا صادرات این مواد از روسیه به افغانستان آغاز گردد.

سرپرست سفارت افغانستان مقیم مسکو در پاسخ به این پرسش خبرنگار که آیا برای خرید گندم پول کافی دارید؟ گفته است: “بدون گندم و تیل نمی‌شود، ما خریداری می‌کنیم، اما بهتر است که از روسیه خریداری کنیم، هم ارزان و هم با کیفیت. از طرف مقامات فدراتیف روسیه هم در زمینه صادرات نفت، گاز و گندم وعده هم‌کاری شده است و امید می‌رود که در این بخش در ما‌ه‌های نزدیک پیش‌رفتی داشته باشیم.”

وی گفته است، ما صادرات و واردات داریم، گمرکات و زراعت داریم و پول زیاد نداریم، ولی بعضی نیازها را باید فراهم کنیم و برای بعضی از نیازها باید پول داشته باشیم و برای خرید گندم و تیل پول پیدا می‌کنیم.

غروال تصریح می‌کند: “افغانستان زراعت، صنایع دستی و میوه دارد و خرید و فروش نیز جریان دارد، مردم به تیل و نان ضرورت دارند، چون این شامل نیازهای اولیه ما است، آن‌قدر پول هم است که بتوانیم نیازهای اولیه را فراهم کنیم. اقتصاد ما ضعیف است اما نه به آن اندازه که غذا و نفت خود را تهیه کرده نتوانیم.”

وی هم‌چنان خاطرنشان کرده است که سفارت روسیه در کابل و سفارت افغانستان در مسکو، تلاش‌های جدی را برای دست‌رسی به یک چارچوب رسمی که مبتنی بر آن در زمینه زراعت هم‌کاری‌ها میان دو کشور به وجود بیاید، آغاز کرده‌اند.

ناصر غروال در سال 1967 در ولایت خوست به دنیا آمده است و در رشته علوم اقتصادی و سیاسی از دانشگاه قاهره و از رشته انستیتوت دیپلماتیک روابط بین‌الملل از دانشگاه کابل فارغ‌التحصیل گردیده است.

وی یکی از دیپلمات‌های حکومت قبلی است که به تازگی از طرف طالبان به عنوان مسئول سفارت افغانستان در روسیه معرفی گردیده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x