صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزرای خارجه و دفاع امریکا توسط قطار از پولند به اوکراین رفتند

آنتونی بلینکن و لوید آستین، وزرای خارجه و دفاع امریکا به طور هم‌زمان به اوکراین سفر کردند و در کی‌ف؛ پایتخت این کشور با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کردند.

آنتونی بلینکن و لوید آستین، وزرای خارجه و دفاع امریکا به طور هم‌زمان به اوکراین سفر کردند و در کی‌ف؛ پایتخت این کشور با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کردند.

پیک‌آفتاب: وزیر خارجه و دفاع امریکا این سفر را فرصتی برای نشان دادن حمایت مستمر این کشور از دولت اوکراین در جریان تجاوز نظامی روسیه توصیف کرده‌اند.

از سوی دیگر؛ ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهور اوکراین در دیدار با وزرای خارجه و دفاع امریکا، از رهبری جو بایدن و سخاوت امریکا در قبال اوکراین قدردانی کرده و درباره نیازهای کشورش برای مقابله با تجاوز روسیه توضیح داده است.

بلینکن اما گفته که روسیه به تلاش‌های خود برای حمله “وحشیانه” به بخش‌هایی از اوکراین ادامه می‌دهد، اما اوکراینی‌ها هم با “قدرت” ایستاده‌اند تا از کشورشان دفاع کنند.

او هم‌چنین می‌گوید که مسکو در اهداف جنگی خود متحمل “شکست” شده در حالی که اوکراینی‌ها در مقابله با آن‌ها “موفق” بوده‌اند.

وزیر خارجه امریکا در این خصوص گفت: “نکته اصلی این است که ما نمی‌دانیم بقیه این جنگ چگونه پیش خواهد رفت، اما می‌دانیم که اوکراین مستقل، بسیار طولانی‌تر از حضور ولادیمیر پوتین در صحنه خواهد بود و حمایت ما از اوکراین در آینده ادامه خواهد داشت و تا زمانی‌که موفقیت نهایی را شاهد باشیم این حمایت امتداد پیدا خواهد کرد”.

وزیر خارجه امریکا گفت هیئتی که امروز از امریکا به اوکراین آمده، مردم را در خیابان‌های کی‌ف دیده‌اند که در حفاظت از پایتخت در برابر روسیه، پیروز شده است.

در جریان دیدار روز یک‌شنبه، ایالات متحده اعلام کرد که بیش از 700 میلیون دالر کمک نظامی اضافی به اوکراین اعطا می‌کند.

وزارت خارجه امریکا هم‌چنین گفت که دیپلمات‌های امریکایی از این هفته به اوکراین بازخواهند گشت.

بلینکن می‌گوید که امریکا با دقت تصمیم خواهد گرفت تا هرچه زودتر سفارت را در کی‌ف بازگشایی کند. اداره سفارت امریکا در حال حاضر به طور موقت به پولند منتقل شده است.

گفتنی است که در ساعات آینده؛ جو بایدن، رئیس جمهور امریکا سفیر فعلی این کشور در اسلواکی را به عنوان سفیر ایالات متحده در اوکراین معرفی کند و این سِمت از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ تاکنون خالی مانده بود.

این در حالی مطرح می‌شود که ارتش اوکراین از ادامه حملات روسیه به هدف تصرف کی‌ف پایتخت خبر می‌دهد؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا پیشتر گفته بود که اوکراین می‌تواند در جنگ با روسیه پیروز شود.

بلینکن: اوکراین می‌تواند در جنگ با روسیه پیروز شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x