صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بانک جهانی سه پروژه به ارزش 450 میلیون دالر را در افغانستان از سر می‌گیرد

منابع روز سه‌شنبه 19 اپریل، گفتند که بانک جهانی سه پروژه را در بخش‌های صحت، زراعت و نیازمندی‌های اولیه زندگی در افغانستان از سر گرفته است.

 

منابع روز سه‌شنبه 19 اپریل، گفتند که بانک جهانی سه پروژه را در بخش‌های صحت، زراعت و نیازمندی‌های اولیه زندگی در افغانستان از سر گرفته است.

پیک‌آفتاب: به گفته این منابع آگاه، مقام‌های بانک جهانی با در نظرداشت بحران عمیق اقتصادی، افزایش قیمت انرژی و مواد خوراکی در افغانستان، تصمیم گرفتند سه پروژه را که ارزش مجموعی آن به 450 میلیون دالر می‌رسد، در کشور از سرگرفته شود.

خبرگزاری رویترز از قول دو منبع آگاه گزارش داده است که تمویل مالی بخش معارف افغانستان از سوی بانک جهانی از سرگرفته نشده است. به گفته این منابع، تمویل معارف افغانستان که 150 میلیون دالر است،‌ بخشی از چهار پروژه عمده بانک جهانی برای این کشور به شمار می‌رود.

بانک جهانی به تاریخ 29 مارچ‌، در واکنش به تصمیم طالبان مبنی بر مسدود نگه‌داشتن مکتب‌های دختران، چهار پروژه‌ را در افغانستان تعلیق کرد، پروژه‌هایی که ارزش آن به 600 میلیون دالر می‌رسید.

این پروژه‌ها قرار بود از طریق صندوق امانت بازسازی افغانستان (ARTF) تمویل و از سوی دفترهای سازمان ملل در بخش‌های معارف، صحت، زراعت و معیشت تطبیق شود.

صندوق وجهی بین المللی (IMF) بانک جهانی و وزارت مالیه امریکا، ناوقت دوشنبه اعلام کردند که قرار است صندوق امانت بازسازی افغانستان و سایر تمویل‌کنندگان منابع مالی، جمعه آینده با هم در مورد وضعیت اقتصادی و مشکلات مصئونیت غذایی در افغانستان صحبت کنند.

به گفته این منابع،‌ نمایندگان صندوق وجهی بین‌المللی، بانک توسعه‌ای اسلامی و هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما)‌ نیز در جلسه اشتراک خواهند کرد.

بانک جهانی هفته گذشته گفت که وضعیت اقتصادی در افغانستان بی‌نهایت وخیم شده است و عاید سرانه در چهار ماه نخست سال روان میلادی در این کشور در مقایسه با چهار ماه نخست 2021 بیش از 33 درصد کاهش یافته است.

به گفته این بانک، نزدیک به 37 درصد خانواده‌ها در افغانستان پول برای خرید غذا نداشتند و 33 درصد خانواده‌ها فقط پول خرید غذا نان را دارند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر بانک جهانی گفته بود که از سقوط اقتصاد افغانستان جلوگیری شده می‌تواند اگر این کشور، کمک‌های بین‌المللی دریافت کند و طالبان به حقوق بشر احترام بگذارد و امور مالی خود را به درستی مدیریت کنند.

بانک جهانی: اگر طالبان بخواهند، اقتصاد افغانستان سقوط نمی‌کند

واکنش بانک جهانی به بسته ماندن مکتب‌های دخترانه؛ چهار پروژه تعلیق شد

طرح بانک جهانی برای کاهش بحران انسانی در افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x