صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

فرمانده اوکراینی: ما شاید آخرین روزها را می‌گذرانیم

یکی از فرماندهان نیروی دریایی اوکراین که هم‌چنان در ماریوپل مقابل حملات روسیه ایستادگی می‌کند، گفت که نیروهایش شاید "آخرین روزهای خود را می‌گذرانند، اگر نگوید که آخرین ساعات".

یکی از فرماندهان نیروی دریایی اوکراین که هم‌چنان در ماریوپل مقابل حملات روسیه ایستادگی می‌کند، گفت که نیروهایش شاید “آخرین روزهای خود را می‌گذرانند، اگر نگوید که آخرین ساعات”.

پیک‌آفتاب: سرهی ولینا، عضو نیروی دریایی اوکراین که در کارخانه آزووستال پناه گرفته است، بامداد چهارشنبه در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: “شمار نیروهای دشمن نسبت به ما 10 به 1 است. از همه رهبران جهان می‌خواهیم که به ما کمک کنند”. این فرمانده از رهبران جهان خواسته است که آن‌ها را تحویل یک کشور سوم دهند.

در همین حال؛ دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در توییتی نگاشته است: “روسیه بالاخره باید حرف‌های آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را بشنود و به جنگ خود علیه اوکراین پایان دهد یا حداقل اجازه مکث بشردوستانه را بدهد. بگذارید یادآوری کنم که در این جنگ تنها یک متجاوز وجود دارد: روسیه! اوکراین همیشه آماده دست‌یابی به صلح بوده و هست”.

گفتنی است که شهر بندری ماریوپل در جنوب اوکراین، هفته‌هاست که در محاصره نیروهای ارتش روسیه قرار دارد. طی این مدت بخش اعظم شهر به تصرف روس‌ها درآمده است، اما اوکراین تاکید کرده که نیروهای این کشور در ماریوپل “تا آخرین نفس خواهند جنگید”.

این در حالی است که با آغاز عملیات نظامی گسترده روسیه در شرق اوکراین؛ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور گفت که “مرحله جدیدی” از جنگ آغاز شده است.

در همین حال درگیری‌های شدید در شهر بندری ماریوپل در جنوب اوکراین ادامه دارد. پیش از این شهردار این شهر گفته بود که روسیه ماریوپل را به “جهنم” تبدیل کرده است.

وزارت دفاع روسیه نیز روز سه‌شنبه 19 اپریل، با انتشار بیانیه‌ای از سربازان اوکراینی خواست تا سلاح خود را زمین بگذارند و به “مقاومت احمقانه خود” پایان دهند.

این در حالی مطرح می‌شود که سازمان ملل روز دوشنبه 18 اپریل، اعلام کرد که از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تاکنون، یک چهارم مردم این کشور آواره شده‌اند.

سازمان ملل: 12 میلیون نفر در جنگ اوکراین آواره شده‌اند

تقلای کانگرس امریکا برای منزوی کردن هرچه بیش‌تر روسیه

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x