صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

خان پاکستان به دیدار دیکتاتور عاقل می‌رود

وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که یک هیئت عالی‌رتبه این کشور تحت رهبری عمران خان، نخست وزیر این کشور برای سفر دو روزه، عازم مسکو می‌شود.

وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که یک هیئت عالی‌رتبه این کشور تحت رهبری عمران خان، نخست وزیر این کشور برای سفر دو روزه، عازم مسکو می‌شود.

پیک‌آفتاب: براساس خبرنامه وزارت خارجه پاکستان، قرار است در این سفر، روابط دو جانبه و هم‌کاری در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی مورد بحث قرار گیرند.

سفر عمران خان به مسکو در حالی صورت می‌گیرد که غرب از حمله و اشغال اوکراین توسط روسیه نگران است و در این خصوص تعزیرات مالی نیز وضع کرده‌اند.

رسانه‌های غربی اما گزارش می‌دهند که اگر در اوکراین جنگی صورت گیرد، تلفات‌اش زیاد خواهد بود و شماری از کشورها به ویژه کشورهای اورپایی با کمبود انرژی روبه‌رو خواهند شد.

از جانب دیگر، آصف درانی که قبلاً سفیر پاکستان در مسکو بوده، می‌گوید که اسلام آباد نمی‌خواهد در قضایایی مانند اوکراین درگیر شود و از کشور خاصی حمایت کند. او اما می‌گوید: “بحرانی که امروز در جهان ادامه دارد، از جانب اوکراین است. در این نه پاکستان توانایی دارد و نمی‌خواهد مداخله کند. تلاش همین است که پاکستان بی‌طرف بماند.”

از جانب دیگر، وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که عمران خان در گفتگو با ولادیمیر پوتین در مورد منزوی شدن افغانستان، افراط‌گرایی برخاسته از آن و مسایل منطقه‌ای و جهانی گفتگو می‌کند.

در خبرنامه وزارت خارجه پاکستان هرچند به مسئله اوکراین اشاره نشده اما عمران خان، پیش‌تر گفته بود که کشورش با هرگونه مداخله نظامی مخالف است و تنش‌ها باید از طریق گفتگو‌ها حل شود. این در حالی است در 23 سال گذشته، این نخستین بار است که نخست وزیر پاکستان به مسکو سفر می‌کند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر روزنامه اکسپرس تربیون، با نشر گزارشی گفته بود که قرار است عمران خان، نخست وزیر پاکستان هفته آینده وارد مسکو شود.

افغانستان و چالش‌های امنیتی منطقه، محور سفر عمران خان به مسکو

عمران خان: سه میلیون مهاجر و سه گروه تروریستی از افغانستان به پاکستان حمله می‌کنند

عمران خان خواستار مشارکت جامعه جهانی برای کمک به افغانستان شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x