صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هنگری: ماموریت 20 ساله ناتو در افغانستان به شکست انجامید

وزیر خارجه هنگری می‌گوید که ماموریت 20 ساله ناتو و امریکا در افغانستان به شکست پایان یافت.

وزیر خارجه هنگری می‌گوید که ماموریت 20 ساله ناتو و امریکا در افغانستان به شکست پایان یافت.

پیک‌آفتاب: وزیر خارجه هنگری تاکید دارد که با خروج نظامیان ناتو از افغانستان تمام برنامه‌های این سازمان برای حفظ امنیت ملی در افغانستان به هم ریخت. او این مطلب را در مصاحبه با خبرگزاری روسی  (RT)بیان کرده است.

پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه هنگری می‌گوید که ماموریت 20 ساله ناتو به رهبری امریکا برای حفظ امنیت ملی افغانستان “با شکست پایان یافت”. پیتر سییارتو افزود: “افغانستان نه‌تنها به ثبات و دموکراسی نرسید بلکه دوباره از هم پاشید و این شکست ناتو را به اثبات می‌رساند”.

وزیر خارجه هنگری در مصاحبه خود با  RTگفت: ” 20 سال ماموریت بین‌المللی به رهبری امریکا با شکست به پایان رسید. ما برنامه‌هایی را برای ارائه کمک‌های مالی برای حفظ امنیت ملی افغانستان تا سال 2024 داشتیم. اما پس از ترک ما تمام برنامه‌های ما به هم ریخت”. او در این گفتگو تاکید کرد که کشورش در تخلیه شهروندان افغانستان نیز شرکت داشته است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر نیز جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش همراه با لوید آستین، وزیر دفاع امریکا خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را آشفته توصیف کرده و شکست نیروهای امریکایی در افغانستان را “استراتیژیک” خوانده بودند.

ژنرال مارک میلی شکست افغانستان را استراتیژیک خواند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x