صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پوتین: آمادگی ارایه «تسلیحات مدرن» به متحدان خود را داریم

ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه می‌گوید که مسکو آماده ارائه «تسلیحات مدرن» به متحدان خود است.

ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه می‌گوید که مسکو آماده ارائه «تسلیحات مدرن» به متحدان خود است.

پیک‌آفتاب: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز گذشته 15 اگست که در یک نمایشگاه تسلیحاتی در نزدیکی مسکو سخنرانی می‌کرد، گفت: “مسکو برای روابط خود با کشورهای امریکای لاتین، آسیا و افریقا، ارزش قایل است و آماده ارائه تسلیحات مدرن به متحدانش می‌باشد.”

در همین حال، رویترز با پوشش سخنان پوتین و «افتخار کردن او به تسلیحات روسی» نوشته، این در حالی است که تحلیل‌گران نظامی غربی می‌گویند عمل‌کرد ضعیف تسلیحات روسیه، هم‌راه با شکست‌های مکرر و تلفات شدید مسکو در تهاجم به اوکراین، می‌تواند جذابیت صادرات تسلیحات این کشور را برای خریداران باالقوه مانند هند کاهش دهد.

طبق گزارش، پوتین در مراسم افتتاحیه مجمع «ارتش-2022» گفت: “ما آماده‌ایم هر نوع سلاح پیش‌رفته‌ای از تسلیحات کوچک و موترهای زرهی گرفته تا پهپاد و جنگنده، در اختیار کشورهای متحد قرار دهیم. تقریباً تمامی این تسلیحات در عملیات رزمی واقعی آزمایش خود را پس داده‌اند.”

از سوی دیگر، انستیتیوت بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم با نشر گزارشی گفته است که صادرات تسلیحات روسیه از 3.7 میلیارد دالر در سال 2020، به 2.7 میلیارد دالر در سال گذشته کاهش داشته است.

پیش‌تر این نهاد با نشر مقالاتی به انتقاد از ناتو پرداخته و این پیمان را خطرناک‌ترین ائتلاف نظامی در جهان عنوان کرده و گفته بود که این نهاد، تعهدات خود در قبال روسیه را نقض کرده و در واقع مسئول درگیری کنونی روسیه و اوکراین است.

انستیتیوت سویدنی صلح و آینده: ناتو نمی‌تواند صلح ایجاد کند و باید منحل شود

خبرها حاکی از آن است که هند و چین بزرگ‌ترین مشتریان تسلیحات روسیه در سال 2021 بودند و 75 درصد صادرات نظامی مسکو به این دو کشور بوده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر بلومبرگ گفته بود که دولت امریکا مایل است با ارائه یک بسته کمک نظامی به هند، از این کشور بخواهد به تدریج هم‌کاری دفاعی‌اش با روسیه را کاهش دهد.

بلومبرگ: امریکا در تلاش دور کردن هند از روسیه است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x