صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

چین صدور ویزا برای بازرگانان افغانستانی را آغاز کرد

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گوید که کار صدور ویزای چین برای بازرگانان افغانستانی آغاز شده و به گونه عادی ادامه دارد.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گوید که کار صدور ویزای چین برای بازرگانان افغانستانی آغاز شده و به گونه عادی ادامه دارد.

پیک‌آفتاب: یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گوید، به این منظور مکتوب و اسناد برخی بازرگانان جمع‌آوری شده و تحت پروسس قرار دارند. مومند اما مشخص نکرده که تا حال برای چند بازرگان افغانستانی، ویزا صادر شده است.

از سوی دیگر؛ وانگ یی، وزیر خارجه چین در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در حاشیه نشست بین‌المللی تاشکند در ازبیکستان اعلام کرده بود که صدور ویزا به بازرگانان افغانستانی را از اول ماه اگست سال روان از سر می‌گیرد.

چندی پیش در خبرنامه وزارت خارجه چین هم‌چنان گفته شده بود که این کشور به 98 درصد صادرات افغانستان اجازه ورود بدون تعرفه به این کشور را خواهد داد.

به گفته مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان؛ جلغوزه، میوه خشک و سنگ‌های معدنی مانند کرومایت، مرمر، تالک، سنگ‌های نیمه قیمتی و زعفران، از اقلام صادراتی افغانستان به چین بوده و از بازار خوبی در این کشور برخوردار هستند.

این در حالی است که پیش‌تر وزارت خارجه چین از گفتگوی مقام‌های این کشور با طالبان خبر داده بود و گفته بود که بیجینگ در امور بازسازی اقتصادی و کمک‌های بشردوستانه افغانستان سهم می‌گیرد.

چین در بازسازی اقتصادی افغانستان سهم می‌گیرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x