صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

چین در بازسازی اقتصادی افغانستان سهم می‌گیرد

وزارت امور خارجه چین از گفتگوی مقام‌های این کشور با طالبان خبر داده و گفته است که بیجینگ در امور بازسازی اقتصادی و کمک‌های بشردوستانه افغانستان سهم می‌گیرد.

وزارت امور خارجه چین از گفتگوی مقام‌های این کشور با طالبان خبر داده و گفته است که بیجینگ در امور بازسازی اقتصادی و کمک‌های بشردوستانه افغانستان سهم می‌گیرد.

پیک‌آفتاب: وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که نشست اقتصادی میان این کشور و طالبان برگزار شده و طرفین درباره ارایه کمک‌های بشردوستانه و بازسازی اقتصاد افغانستان تبادل نظر کرده اند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته که مقامات این کشور و ذاکر جلالی، نماینده‌‌ وزارت خارجه طالبان درباره ارایه کمک‌های بشردوستانه و بازسازی اقتصادی افغانستان گفتگو کرده‌اند.

لیجیان گفته که این نشست به منظور اجرای توافقی که میان وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست رئیس‌الوزرای طالبان سال گذشته در دوحه به امضا رسیده بود، برگزار شده است. لیجیان افزوده که دو طرف در مورد بحران انسانی در افغانستان، بازسازی اقتصادی و پیشرفت در کمک‌های بشردوستانه چین به افغانستان و همکاری‌های دو جانبه بحث کرده‌اند.

از جانب دیگر، GVS گزارش می‌دهد که دو طرف توافق کرده‌اند که در زمینه تقویت حکومت‌داری محلی تجربه‌های‌ خود را با هم‌دیگر شریک کنند.

از سوی دیگر، جانب چین در این گفتگو برای ارایه‌ کمک‌های بشردوستانه‌ای بیش‌تر برای شهروندان افغانستان و نیز بازسازی اقتصادی این کشور اعلام آمادگی کرده‌ است. دولت موقت طالبان اما با تایید این خبر گفته است که رئیس بخش سیاسی وزارت امور خارجه با رئیس بخش آسیای وزارت امور خارجه چین روی موضوعات مختلف، از جمله بازسازی اقتصادی افغانستان و مسایل تجارتی به صورت آنلاین گفتگو کرده است.

این در حالی مطرح ‌می‌شود که پیش‌تر چین، امریکا و ناتو را مسؤلین وضعیت فاجعه‌بار افغانستان دانسته بود.

چین: امریکا و ناتو مسؤلین وضعیت فاجعه‌بار افغانستان هستند

چین و روسیه پیشنهاد امریکا در پیوند به کمک‌های‌ بشری در افغانستان را رد کردند

چین 500 تُن آرد و 700 تُن برنج به افغانستان کمک می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x