صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تایوان: چین از انجام مانور نظامی برای حمله استفاده می‌کند

وزیر خارجه تایوان امروز سه‌شنبه 9 اگست، گفت که چین با تمرینات نظامی در نزدیکی این جزیره، برای «آماده‌سازی» خود و حمله به تایوان و تغییر وضعیت موجود در آسیا و اقیانوسیه استفاده می‌کند.

وزیر خارجه تایوان امروز سه‌شنبه 9 اگست، گفت که چین با تمرینات نظامی در نزدیکی این جزیره، برای «آماده‌سازی» خود و حمله به تایوان و تغییر وضعیت موجود در آسیا و اقیانوسیه استفاده می‌کند.

پیک‌آفتاب: جوزف وو، وزیر خارجه تایوان در یک نشست خبری در تایپه گفت: “چین از مانور و نقشه راه نظامی خود برای آماده شدن برای حمله به تایوان استفاده کرد. قصد واقعی چین تغییر وضعیت موجود در تنگه تایوان و در سراسر منطقه است.”

چین بزرگ‌ترین مانور نظامی خود را هفته گذشته، در اطراف تایوان در واکنش به دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا از این جزیره آغاز کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تایوان تصریح کرد: “چین مانور نظامی، پرتاب موشک در مقیاس بزرگ، هم‌چنین حملات سایبری، کارزار اطلاعات نادرست و تهدید اقتصادی را برای تضعیف روحیه مردم در تایوان انجام می‌دهد.”

چین، تایوان با جمعیتی حدود 23 میلیون تن را یکی از بخش‌های خود می‌داند که از زمان پایان جنگ داخلی چین در سال 1949 میلادی، تا به امروز نتوانسته است آن را ضمیمه قلمرو خود کند.

از سوی دیگر؛ لو ووی چی، سخنگوی بلوک هشتم ارتش تایوان گفت که مانور نظامی از قبل برنامه‌ریزی شده تایوان سر موعد خود برگزار شد و این مانور نظامی پاسخ به مانور نظامی چین نبود.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه با نشر گزارشی گفته است که ارتش تایوان روز سه‌شنبه یک مانور توپ‌خانه‌ای انجام داد. لو ووی چی تایید کرد که این مانور در ولسوالی پینگ تونگ در جنوب کشور، اندکی پس از ساعت 12:30 صبح به وقت گرینویچ با شلیک گلوله آغاز شد و در ساعت 1:30 صبح به وقت گرینویچ پایان یافت. مدت زمان این مانور تنها حدود یک ساعت بود.

تایوان به طور منظم مانورهای شبیه‌سازی شده برای مقابله با تهاجم احتمالی چین برگزار می‌کند. آخرین مورد این مانورها، ماه گذشته بود.

مانورهای نظامی تایوان پس از آن برگزار شد که چین روز دوشنبه مانور دریایی و هوایی مشترک خود را در اطراف جزیره گسترش داد.

ارتش تایوان هم‌چنین از مانور دیگری سخن گفت که برای روز پنج‌شنبه برنامه‌ریزی شده و شامل استقرار صدها نیرو و حدود 40 عراده توپ جنگی هویتزر خواهد بود.

جوزف وو، وزیر خارجه تایوان در نشست خبری خود هم‌چنین از متحدان غربی از جمله نانسی پلوسی به خاطر ایستادگی مقابل چین تشکر کرد. وی افزود: “این هم‌چنین پیام روشنی را به جهان ارسال می‌کند که دموکراسی در برابر قُلدری تسلیم نخواهد شد.”

با این حال، از نظر واشنگتن خطر تشدید تنش از سوی بیجینگ کم است. در همین حال؛ جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا در پایگاه هوایی دوور در ایالت دلاور به خبرنگاران گفت: “نگران درگیری نیستم، اما نگرانی‌ام درباره تحرکات آن‌ها است. اما فکر نمی‌کنم کار بیش‌تری انجام دهند.”

از سوی دیگر، تایوان می‌گوید که در طی برگزاری مانور بیجینگ، هیچ هواپیمای جنگی یا ناو چینی وارد آب‌های سرزمین تایوان نشده است.

این در حالی است که هفته گذشته، ارتش چین ویدئویی از یک خلبان نیروی هوایی منتشر کرد که از ساحل و کوه‌های جزیره از کابین خلبانی خود گرفته شده بود و نشان می‌داد که چه میزان به سواحل تایوان نزدیک شده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر وزارت دفاع تایوان اعلام کرده بود که چین در مانور نظامی جاری خود، حمله به این جزیره را شبیه‌سازی کرده است. از سوی دیگر، رسانه‌ها از افزایش احتمال سناریوی محاصره تایوان از سوی چین خبر داده‌ بودند.

تایوان: چین حمله نظامی به این جزیره را شبیه‌سازی نموده است

تایوان به مانورهای نظامی چین هشدار داد

مانور نظامی بی‌سابقه چین در حریم تایوان، پس از سفر پلوسی به تایپه

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x