صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تایوان به مانورهای نظامی چین هشدار داد

وزارت دفاع تایوان روز گذشته گفت که نیروهای مسلح این کشور در پاسخ به مانورهای نظامی چین در نزدیک این جزیره خودمختار، هشدار داده‌اند.

وزارت دفاع تایوان روز گذشته گفت که نیروهای مسلح این کشور در پاسخ به مانورهای نظامی چین در نزدیک این جزیره خودمختار، هشدار داده‌اند.

پیک‌آفتاب: وزارت دفاع تایوان گفته است که گزمه‌های هوایی و دریایی به اطراف این جزیره اعزام شده و سیستم‌های موشکی زمینی فعال ساخته شده‌اند.

این وزارت تصریح کرده است که 20 هواپیما و 14 کشتی نظامی چینی تا ناوقت روز گذشته 6 اگست، به انجام تمرینات دریایی و هوایی در اطراف تنگه تایوان، ادامه دادند.

وزارت دفاع تایوان اقدامات اخیر بیجینگ را «آسیب جدی به صلح» در منطقه خوانده و گفته است که اردوی تایوان به دنبال جنگ نیست، اما آماده خواهد بود که در صورت لزوم به هرنوع حمله، پاسخ دهد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع چین گفته که این تمرینات نظامی را براساس پلان در دریا و حریم هوایی شمال، جنوب‌غرب و شرق تایوان انجام داده و «قابلیت‌های» سیستم‌های حمله زمینی و دریایی این کشور را آزمایش کرده است.

در همین حال؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا مانورهای نظامی چین در نزدیک تایوان را محکوم کرده و گفته است که این تمرینات نظامی«توجیهی ندارد».

از سوی دیگر؛ کارین ژان پیر، سخنگوی قصر سفید نیز روز 5 اگست، در یک نشست خبری در واشنگتن در مورد سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان و واکنش چین به این سفر، از جمله تمرینات نظامی اخیر در اطراف تایوان گفت: “هیچ دلیلی وجود ندارد که بیجینگ طوری که عمل کرده، وضعیت را متشنج کند. سیاست ایالات متحده تغییر نکرده، ما هم‌چنان با سیاست «چین واحد» هم‌سو هستیم و رئیس مجلس نمایندگان حق داشت که این سفر را انجام دهد.”

چین، تایوان را به حیث یک ولایت سرکش خود می‌شمارد و می‌گوید که در صورت لزوم با زور ضمیمه خواهد شد.

چین: تایوان خاک ماست؛ از تهدیدهای امریکا نمی‌ترسیم

بیجینگ تماس مقامات امریکایی با تایوان را تلاش در راستای تشویق دایمی‌ساختن استقلال این جزیره می‌داند. ولی مقامات امریکایی این ادعا را رد می‌کنند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر وزارت دفاع تایوان اعلام کرده بود که چین در مانور نظامی جاری خود، حمله به این جزیره را شبیه‌سازی کرده و رسانه‌ها از افزایش احتمال سناریوی محاصره تایوان از سوی چین خبر داده‌ بودند.

تایوان: چین حمله نظامی به این جزیره را شبیه‌سازی نموده است

مانور نظامی بی‌سابقه چین در حریم تایوان، پس از سفر پلوسی به تایپه

سوئیس: در صورت حمله چین به تایوان، همگام با اتحادیه اروپا، بیجینگ را تحریم می‌کنیم

امریکا: تنگه تایوان آب‌راه بین‌المللی است؛ چین: این ادعای دروغ را محکوم می‌کنیم

رئیس جمهور تایوان از چین خواست به «ماجراجویی نظامی» پایان دهد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x