صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سوئیس: در صورت حمله چین به تایوان، همگام با اتحادیه اروپا، بیجینگ را تحریم می‌کنیم

ماری گابریل اینایشن فلایش، رئیس اداره تحریم‌های اقتصادی وزارت اقتصاد سوئیس در صحبت با یک روزنامه کشورش گفته است در صورتی که چین به تایوان حمله کند، سوئيس که کشوری بی‌طرف است نیز از اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا، علیه چین پیروی می‌کند.

ماری گابریل اینایشن فلایش، رئیس اداره تحریم‌های اقتصادی وزارت اقتصاد سوئیس در صحبت با یک روزنامه کشورش گفته است در صورتی که چین به تایوان حمله کند، سوئیس که کشوری بی‌طرف است نیز از اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا، علیه چین پیروی می‌کند.

پیک‌آفتاب: ماری گابریل اینایشن فلایش، رئیس اداره تحریم‌های اقتصادی در وزارت اقتصاد سوئیس (SECO) در صحبت با روزنامه تریبون دُ ژنو‌ (Tribune de Genève) تاکید کرد که سوئیس تحریم‌ها علیه چین را اجرایی خواهد کرد.

او در ادامه درباره احتمال حمله چین به تایوان و تبعات آن گفت: “در صورتی‌که این اتفاق بیافتد، تحریم‌ها علیه چین بسیار شدیدتر از تحریم‌ها علیه روسیه خواهد بود، زیر روابط اقتصادی بسیار مهم‌تر است. بنابراین، احتمالاً در اتحادیه اروپا و امریکا و هم‌چنین سوئیس، بحث‌های بزرگ‌تری در مقایسه با آن‌چه درباره روسیه مشاهده شد، در بر خواهد گرفت. هر چند من امیدوارم که هرگز به چنین موقعیتی نرسیم”.

از سوی دیگر، چین فعالیت‌های نظامی خود را در اطراف تایوان افزایش داده تا از این طریق بر دولت این منطقه فشار بیاورد که حاکمیت بیجینگ بر این جزیره را بپذیرد. دولت تایوان اما می‌گوید تنها کسانی‌که حق دارند درباره آینده تایوان تصمیم بگیرند، 23 میلیون تن جمعیت این جزیره هستند. مقام‌های تایوان می‌گویند در صورتی که از سوی چین مورد حمله قرار گیرند، از خود دفاع خواهند کرد.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر معاون وزیر خارجه چین گفته بود که تایوان خاک ماست. لی یو چنگ اعلام کرده بود اگر امریکا با کارت تایوان بازی کند، «واشنگتن» با پی‌آمدهای غیرقابل تصوری روبه‌رو خواهد شد و بیجینگ با تحریم‌هایی شبیه به تحریم‌های روسیه مرعوب نمی‌شود.

چین: تایوان خاک ماست؛ از تهدیدهای امریکا نمی‌ترسیم

در همین حال، ماری گابریل اینایشن فلایش هم‌چنین از اقدامات سوئیس در اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه افراد و شرکت‌های روسی دفاع کرد و آن‌را گامی ضروری و مهم برای نتیجه‌بخش بودن تحریم‌ها علیه روسیه دانست.

در همین حال فشارهای بین‌المللی برای سوئیس برای شناسایی و مسدود کردن دارایی‌های صدها روس تحریم‌شده افزایش یافته است. سوئیس در دهه‌های اخیر به مقصدی محبوب برای نگه‌داری و انباشت ثروت نخبگان و ثروت‌مندان روس تبدیل شده است.

خبرها حاکی از آن است که تا ماه جاری، سوئیس بیش از هفت میلیارد دالر از دارایی‌های مالی روسیه و هم‌چنین 15 مُلک متعلق به این کشور و یا اتباع روس را که در فهرست تحریم‌ها هستند، مسدود کرده است.

اینایشن فلایش می‌گوید بعید است که این رقم تغییر زیادی کند. او تصریح می‌کند: “ما در وزارت اقتصاد سوئیس هیچ نشانه‌ای نداریم که نشان دهد اموال دیگری از افراد تحریمی‌ جا مانده و مسدود نشده باشد”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر تسای اینگ‌ون، رئیس جمهور تایوان روز شنبه اول ماه جنوری 2022، با اشاره به تنش‌های اخیر میان کشورش و چین، از بیجینگ خواست تا از «ماجراجویی نظامی» دست کشیده و به روش خشونت‌زا پایان دهد.

رئیس جمهور تایوان از چین خواست به «ماجراجویی نظامی» پایان دهد

چین: امریکا در تنگه تایوان خطرات امنیتی ایجاد می‌کند

امریکا: تنگه تایوان آب‌راه بین‌المللی است؛ چین: این ادعای دروغ را محکوم می‌کنیم

واشنگتن به بیجینگ: حمله چین به تایوان، عواقب جدی در قبال دارد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x