صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تحولات افغانستان، یکی از محورهای دیدار وزرای خارجه امریکا و قطر

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، همتای قطری خود دیدار کرده است. وضعیت فعلی افغانستان نیز یکی از محورهای گفتگوی دو طرف در این دیدار بوده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، همتای قطری خود دیدار کرده است. وضعیت فعلی افغانستان نیز یکی از محورهای گفتگوی دو طرف در این دیدار بوده است.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه قطر با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید که امروز پنج‌شنبه 13 اسد، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه این کشور با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه کشورهای جنوب‌شرق آسیا در پنوم پن کمبودیا دیدار کرده‌اند.

براساس خبرنامه وزارت خارجه قطر، دو طرف در این دیدار هم‌کاری‌های دوجانبه، آخرین تحولات مذاکرات توافق‌نامه هسته‌ای ایران، پیش‌رفت تحولات افغانستان و تعدادی از مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفته است.

این دیدار پس از کشته‌شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده در کابل انجام شده است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا روز یازدهم اسد، اعلان کرد که در نتیجه عملیات هوایی که توسط یک هواپیمای بی‌سرنشین صورت گرفت، ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده در منطقه شیرپور در کابل کشته شده است.

جو بایدن: ایمن الظواهری در کابل به دستور من به قتل رسید

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اما در واکنش به حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی که در آن ایمن الظواهری در شیرپور کابل کشته شد، گفته است: “پس از تحقیقات روشن گردید که حمله راکتی به وسیله یک طیاره بی‌پیلوت امریکایی انجام شده است.”

مجاهد در توییتی نگاشته است: “نهادهای امنیتی و اطلاعاتی با بررسی این حادثه متوجه شدند که این حمله توسط پهپادهای امریکایی انجام شده است. ما این حمله را به هر بهانه‌ای به شدت محکوم می‌کنیم و این عمل نقض آشکار اصول بین‌المللی و توافق‌نامه دوحه است.”

کشته شدن ایمن الظواهری در کابل موجی از واکنش‌های بین‌المللی را به هم‌راه داشت. در پیوند به این مسئله، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا با نشر توییتی گفته است: “ما به تعهد خود برای اقدام علیه تهدیدات تروریستی ناشی از افغانستان عمل کرده‌ایم. جهان پس از مرگ ایمن الظواهری، رهبر القاعده امن‌تر است. ایالات متحده به اقدامات خود علیه کسانی که کشور، مردم ما یا متحدان ما را تهدید می‌کنند، ادامه خواهد داد.”

واکنش‌ها به کشته شدن ایمن الظواهری

باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق امریکا نیز به کشته شدن ایمن الظواهری واکنش نشان داده و در توییتی گفته است: “بیش از ۲۰ سال پس از ۱۱ سپتمبر، یکی از طراحان آن حمله تروریستی و جانشین اسامه بن لادن به عنوان رهبر القاعده «ایمن الظواهری» سرانجام به دست عدالت سپرده شد.”

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز در واکنش به کشته شدن ایمن الظواهری در توییتی گفته است: “مرگ ایمن الظواهری گامی به سوی جهانی امن‌تر است. کانادا به هم‌کاری با شرکای جهانی خود برای مقابله با تهدیدات تروریستی، ارتقای صلح و امنیت و حفظ امنیت مردم این‌جا در خانه و سراسر جهان ادامه خواهد داد.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x