صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بریتانیا: خروج از افغانستان اشتباه بود

وزارت خارجه بریتانیا به اشتباهات خود در‌ خروج از افغانستان اعتراف کرده و گفته است نمی‌تواند برای افغانستانی‌هایی که با بخش‌های ملکی با نیروهای بریتانیایی کار کردند، مسکن فراهم کند.

وزارت خارجه بریتانیا به اشتباهات خود در‌ خروج از افغانستان اعتراف کرده و گفته است نمی‌تواند برای افغانستانی‌هایی که با بخش‌های ملکی با نیروهای بریتانیایی کار کردند، مسکن فراهم کند.

پیک‌آفتاب: گاردین روز گذشته 29 جولای، به نقل از مقام‌های بریتانیایی گفته است: “نمی‌داند که آن عده افغانستانی‌هایی که در برنامه‌های غیرنظامی مانند شورای بریتانیا کار می‌کردند واقعاً در معرض خطر طالبان قرار دارند یا خیر؟”

در همین حال، مقام‌های بریتانیایی افزوده‌اند که پیش‌رفت در رسیدگی به پرونده‌ها در سال روان به دلیل تعداد بالای درخواست‌های رد شده و هم‌چنین پرونده‌های حقوقی درخواست‌دهنده‌گان، کُند بوده‌ است.

گاردین می‌گوید که تاکنون تنها به پنج هزار افغانستانی اجازه ورود به بریتانیا داده شده و 15 هزار تن دیگر در زمان سقوط کابل در سال گذشته تخلیه شده‌اند.

از سوی دیگر‌، برخی از خانواده‌های هم‌کار در بخش‌های ملکی بریتانیا به گاردین گفته‌اند که برخی از اعضای خانواده‌های‌شان کشته شده‌اند و آنان در پناه‌گاه‌های زیرزمینی به سر می‌برند، با این حال هنوز جوابی در مورد تخلیه‌‌شان به آنان داده نشده است.

وزارت خارجه بریتانیا گفته است که طرح تخلیه هم‌کاران ملکی این کشور در افغانستان که مستقیماً از سوی دولت بریتانیا استخدام نشده‌اند، کاستی‌های زیادی داشته و‌ بدون بررسی این‌ کاستی‌ها اولویت‌بندی شده‌اند.

این در حالی است که روز 14 قوس 1400، وزارت خارجه بریتانیا به بی‌برنامه‌گی در انتقال شهروندان افغانستان متهم شد، اما دولت بریتانیا این اتهام را رد کرده بود. یک عضو سابق وزارت خارجه بریتانیا کارکرد این وزارت‌خانه را ناکارآمد و پر هرج‌ومرج توصیف کرده بود.

بی‌برنامه‌گی وزارت خارجه بریتانیا در روند انتقال شهروندان افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x