صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کشورهای غربی، 30 سامانه راکت‌انداز چندگانه را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند

یک نماینده ارشد کانگرس امریکا می‌گوید که ایالات متحده و متحدان غربی‌اش می‌توانند به طور باالقوه، 30 سامانه راکت‌انداز چندگانه را در اختیار اوکراین قرار دهند؛ تجهیزاتی که تاکنون در انهدام انبارهای تسلیحاتی روسیه موثر بوده‌اند.

یک نماینده ارشد کانگرس امریکا می‌گوید که ایالات متحده و متحدان غربی‌اش می‌توانند به طور باالقوه، 30 سامانه راکت‌انداز چندگانه را در اختیار اوکراین قرار دهند؛ تجهیزاتی که تاکنون در انهدام انبارهای تسلیحاتی روسیه موثر بوده‌اند.

پیک‌آفتاب: آدام اسمیت، نماینده دموکرات و رئیس کمیته خدمات تسلیحاتی کانگرس امریکا به رسانه‌ها گفته است که هدف کنونی، افزایش سامانه‌های راکت‌انداز در اختیار اوکراین بین 25 تا 30 سامانه است.

اسمیت که روز گذشته 23 جولای، هم‌راه با شماری از نمایندگان کانگرس امریکا با رئیس ‌جمهور اوکراین دیدار داشت، این اظهارات را در کی‌ف به خبرنگاران گفت.

اوکراین خواستار در اختیار گرفتن دست‌کم 50 سامانه راکتی دقیق است که شامل راکت‌اندازهای چندگانه ام-270 و پرتاب‌گرهای سبک چندموشکی ام-142 می‌شود.

این در حالی است که پیش‌تر سفیر روسیه در امریکا با اشاره به ادامه کمک‌های تسلیحانی واشنگتن به اوکراین اعلام کرده بود که امریکا به دنبال پایان صلح‌آمیز این بحران نیست و به تنش‌ها میان دو کشور دامن می‌زند.

آنتونوف: ارسال تسلیحات به اوکراین، تقابل نظامی روسیه و امریکا را بالا برده است

مسکو: تحویل جنگ‌افزار جدید به اوکراین، خطر جنگ روسیه و امریکا را در پی دارد

گفته می‌شود که این سامانه‌ها امکان پرتاب راکت از فاصله دور و با دقتی بالا را دارند.

ام-270، امکان پرتاب 12 راکت هم‌زمان را دارد اما ام-142، که امکان حمل‌ونقل آسان‌تری دارد، هم‌زمان شش راکت پرتاب می‌کند.

در همین حال، امریکا تاکنون 12 سامانه ام-142 به اوکراین ارسال کرده و تحویل چهار سامانه دیگر نیز به تازگی تایید شده است. دیگر کشورهای غربی هم تاکنون تعدادی سامانه ام-270 به اوکراین تحویل داده‌اند. با این حال اسمیت به چارچوب زمانی مشخصی برای تحویل سامانه‌های جدید به اوکراین اشاره نکرده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر گلوبل تایمز نوشته‌ بود که بُرد و باخت اوکراین در جنگ برای امریکا مهم نیست و ایالات متحده صرفاً به دنبال دسترسی به اهداف و منافع خود است. روزنامه ‌نگاشته بود که امریکا «سیاست خودخواهانه‌ای» را اتخاذ کرده و با ارسال تسلیحات بیش‌تر به کی‌ف، موجب طولاتی‌تر شدن جنگ می‌شود.

امریکا بانی جنگ و مانع صلح در اوکراین

افشاگری تازه؛ تنها پیمان‌کاران نظامی امریکا از جنگ اوکراین سود می‌برند

افشاگری‌های تازه جنگ اوکراین؛ حضور چهار هزار جنگجوی امریکایی در خط مقدم جنگ

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x