صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نورد استریم عرضه گاز به اروپا را از سر گرفت

روسیه عرضه گاز به اروپا را از طریق بزرگ‌ترین خط لوله خود، «نورد استریم یک» پس از وقفه‌ای 10 روزه برای تعمیرات سالانه، از سرگرفته است.

روسیه عرضه گاز به اروپا را از طریق بزرگ‌ترین خط لوله خود، «نورد استریم یک» پس از وقفه‌ای 10 روزه برای تعمیرات سالانه، از سرگرفته است.

پیک‌آفتاب: این نگرانی وجود داشت که مسکو ممکن است در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا به دلیل جنگ اوکراین، در عرضه مجدد گاز از طریق این خط لوله اشکال ایجاد کند.

خط لوله نورد استریم یک در اوایل صبح امروز پنج‌شنبه 21 جولای، فعالیت و صدور گاز را از سرگرفت، اما سخنگوی اپراتور این خط لوله گفته که این خط تنها با 40 درصد ظرفیت خود کار می‌کند.

این میزان گاز همان سطحی است که در اواسط ماه گذشته میلادی عرضه می‌شد. ماه پیش روسیه حجم گاز انتقالی از طریق این خط لوله اروپا را به 40 درصد ظرفیت کل کاهش داد و علت آن را تاخیر شرکت انرژی زیمنس آلمان در تعمیر توربین این خط لوله اعلام کرد؛ این تعمیر در کانادا انجام می‌شود.

روز گذشته، کمیسیون اروپا از کشورها خواست با توجه به این که ممکن است روسیه صدور گاز به اروپا را قطع کند، مصرف گاز خود را تا 15 درصد طی هفت ماه آینده کاهش دهند.

از سوی دیگر، روسیه سال گذشته 40 درصد گاز طبیعی اروپا را تامین کرد. آلمان بزرگ‌ترین وارد کننده گاز اروپا در سال 2020 میلادی بود، اما وابستگی خود را به گاز روسیه از 55 درصد به 35 درصد کاهش داده است. آلمان قصد دارد تا در نهایت به طور کلی استفاده از گاز روسیه را متوقف کند.

در همین حال؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دنبال کم اهمیت جلوه دادن نگرانی‌ها در این مورد است، او روز گذشته به خبرنگاران گفت که شرکت دولتی گازپروم به تمام تعهدات و قراردادهای خود پایبند خواهد بود.

روسیه انتقال گاز به کشورهایی نظیر پولند، بلغارستان، هالند، دنمارک و فنلند را به دلیل خودداری این کشورها از پرداخت به روبل به طور کامل متوقف کرده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر روسیه به هدف ترمیم خط لوله «نورداستریم یک»، صادرات گاز به آلمان را قطع کرده بود.

صادرات گاز روسیه به آلمان قطع شد

بحران اوکراین؛ آلمان پروژه نورد استریم-2 را تعلیق کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x