صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزیر امر به معروف طالبان: علی‌رغم فشارهای بین‌المللی، از تصامیم خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم

محمد خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در دیدار با مقام‌های محلی و متنفذین ولایت در ولایت پکتیکا گفته است که علی‌رغم فشارهای بین‌المللی، طالبان از تصامیم خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.

محمد خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در دیدار با مقام‌های محلی و متنفذین ولایت در ولایت پکتیکا گفته است که علی‌رغم فشارهای بین‌المللی، طالبان از تصامیم خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.

پیک‌آفتاب: وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان روز گذشته 29 سرطان، در رشته توییتی نوشته است که این وزارت نقش مهمی در بقای «نظام اسلامی» دارد و با وجود فشارهای بین‌المللی، از تصمیمات خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

وزارت امر به معروف طالبان اعلام کرده است که فرمان‌های صادر شده از این وزارت را تطبیق می‌کند و فرمان‌های بیش‌تری هم صادر خواهد شد.

خالد حنفی در نشست پکتیکا گفته است: “اگر در منطقه‌ای امر به معروف نباشد، غضب خداوند بر آن مردم نازل می‌شود. ما دست‌به‌دست هم داده‌ایم تا نظام اسلامی را در این‌جا مستقر کنیم و به همین دلیل همه تصمیمات و سایر احکام را اجرا خواهیم کرد و فرمان‌های دیگر هم در راه است.”

وی در ادامه گفته است: “نباید از ملت بخواهیم که خود را در یک روز بسازند”. وی از مردم خواسته است تا به حمایت از حاکمیت طالبان ادامه دهند.

سرپرست وزارت امر به معروف طالبان از مقامات محلی و متنفذین ولایت پکتیکا خواسته است تا به تدریج ذهنیت‌سازی کنند و جلو منکرات را بگیرد.

این اظهارات سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در حالی مطرح می‌شود که یوناما در گزارشی از قتل‌های هدف‌مند، شکنجه و بازداشت نیروهای امنیتی ارتش پیشین و نقض گسترده حقوق بشر در 10 ماه حاکمیت طالبان خبر داده بود.

گزارش ویژه سازمان ملل در مورد عمل‌کرد 10 ماه گذشته طالبان

در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر نیز با استناد به گزارش یوناما اعلام کرد که در پی تسلط طالبان بر افغانستان، آزادی بیان محدود گردیده، اعدام‌های خودسرانه در نقاط مختلف کشور صورت گرفته و برخی از اعضای نیروهای امنیتی حکومت پیشین نیز به قتل رسیده‌اند.

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از اعدام‌های خودسرانه و قتل‌ نیروهای امنیتی حکومت پیشین

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x