صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

افزایش خطر ورود امریکا و اروپا به عصر رکود اقتصادی

فایننشال تایمز به نقل از کارشناسان اقتصادی نوشته است که با افزایش تورم و کمبود منابع انرژی، خطر ورود اقتصاد امریکا و اروپا به رکود به شدت افزایش یافته است.

فایننشال تایمز به نقل از کارشناسان اقتصادی نوشته است که با افزایش تورم و کمبود منابع انرژی، خطر ورود اقتصاد امریکا و اروپا به رکود به شدت افزایش یافته است.

پیک‌آفتاب: فایننشال تایمز با نشر گزارشی نوشته است که با افزایش نگرانی‌ها درباره تامین گاز اروپا در زمستان آینده و تصمیم بانک مرکزی امریکا برای افزایش نرخ بهره جهت مقابله با تورم فزاینده، اقتصاددانان جهان دیگر به آینده اقتصاد غرب خوش‌بین نیستند.

این روزنامه به نقل از هولگر اشمیدینگ، اقتصاددان ارشد در بانک برنبرگ، نوشته است: “موازنه اقتصادی سال آینده در اروپا و امریکا به نفع انقباض اقتصادی است و شاهدیم چیزی که قبلاً یک خطر محسوب می‌شد، اکنون به اساس امور تبدیل شده است.”

از سوی دیگر؛ موسسه اقتصادی گلدمن ساکس، خطر ورود امریکا به رکود را از 15 درصد به 30 درصد افزایش داد و تا 48 درصد احتمال ورود به رکود در دو سال آینده را پیش‌بینی کرد.

در همین حال؛ مارک زندی، اقتصاددان ارشد موسسه تحلیلی مودی نیز گفت: “خطر ورود امریکا به رکود در 12 ماه آینده حدود 40 درصد خواهد بود و در 24 ماه آینده می‌تواند اوضاع بدتر از این نیز شود”. وی خاطرنشان نمود که شرایط برای اروپا حتی بدتر از امریکا خواهد بود.

از جانب دیگر؛ پیتر هوپر، مقام سابق بانک مرکزی امریکا نیز گفته است: “چشم‌انداز تورم امریکا خوب به نظر نمی‌رسد.”

نیل شیرینگ، اقتصاددان ارشد موسسه کاپیتال اکونومیک نیز تصریح کرده است: “به خاطر افزایش بی‌سابقه تورم، هزینه‌های زندگی و کمبود گاز، حوزه یورو نیز مثل امریکا و بریتانیا، با خطر رکود مواجه‌اند.”

مارتین وولبرگ، اقتصاددان ارشد موسسه جنرالی ایتالیا نیز معتقد است: “در صورت قطع شدن کامل گاز اروپا توسط روسیه، ورود حوزه یورو به رکود بسیار محتمل است و اقتصاد آلمان به طور ویژه آسیب جدی خواهد دید.”

شروع عملیات روسیه در اوکراین، اقتصاد غرب را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. باتوجه به این‌که کی‌ف و مسکو از تامین کنندگان بزرگ انرژی و مواد غذایی در جهان هستند، از زمان شروع جنگ، تورم در اروپا و امریکا فزاینده بوده و کشورهای غربی با کمبود نفت، گاز و مواد غذایی مواجه هستند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر ادوارد لوکاس، محقق مرکز تحلیل سیاست اروپا گفته بود که عملیات ویژه روسیه در اوکراین، مشکلات داخلی ناتو را برملا ساخته و ناتو را در آستانه تجزیه قرار داده است.

عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ناتو را تجزیه کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x