صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

در حکومت اسلامی؛ جامعه مدنی، زنان و رسانه‌ها آزاد هستند

عبدالله سرحدی، والی طالبان در بامیان می‌گوید که در حکومت اسلامی؛ جامعه مدنی، زنان و رسانه‌ها آزاد هستند که با در نظرداشت حفظ اصول و مقررات اسلامی به فعالیت خود ادامه دهند.

عبدالله سرحدی، والی طالبان در بامیان می‌گوید که در حکومت اسلامی؛ جامعه مدنی، زنان و رسانه‌ها آزاد هستند که با در نظرداشت حفظ اصول و مقررات اسلامی به فعالیت خود ادامه دهند.

پیک‌آفتاب: دفتر مطبوعاتی ولایت بامیان، امروز پنج‌شنبه 26 جوزا، در خبرنامه‌ای گفته است که عبدالله سرحدی، طی نشستی با فعالین مدنی ولایت بامیان گفته است: “رسانه‌های معاند، مزدور و تفرقه‌انداز در تلاش هستند که با پخش و نشر اخبار و تبلیغات دروغ و بی‌اساس، اذهان عامه را خدشه‌دار نموده و اعتماد آنان را نسبت به حاکمیت از بین ببرند.”

وی از رسانه‌ها خواست که از پخش و نشر گزارشات و اخبار دروغ، بی‌اساس، یک‌طرفه و ضد و نقیض خودداری کنند و با تبلیغات منفی که علیه اتحاد و برادری مردم افغانستان صورت می‌گیرد، مبارزه کنند.

براساس خبرنامه‌ی منتشر شده، سرحدی در ادامه گفته است: “ما خواهان یک جامعه تعلیم دیده و روشن‌فکر و متشکل از مردان و زنان هستیم، لذا ما از همه برادران و خواهران، پیر و جوان می‌خواهیم که در راستای پیش‌رفت و آبادی وطن دست به دست هم بدهند تا شاهد شکوفایی، قدرت و جلال این سرزمین پر افتخار باشیم.”

این در حالی است که پیش‌تر گزارش‌هایی مبنی بر کندن‌کاری خودسرانه در اطراف بودای بامیان منتشر گردیده بود و برخی رسانه‌های غربی عبدالله سرحدی را به قاچاق آثار باستانی بامیان متهم کرده بود.

در این گزارش‌ها هم‌چنان تصریح گردیده بود که مسئولان طالبان در کابل دستور توقف کندن‌کاری‌‌های خودسرانه و یک‌جانبه در بامیان را صادر کرده، اما مقامات محلی این ولایت به دستور مرکز اعتنا نکرده‌اند.

برخی از غارهای اطراف بودا به مرکز تجمع معتادان تبدیل شده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x