صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

یونیسف: پنج میلیون کودک در اوکراین به کمک‌های بشری نیاز دارند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) گفته است که بیش از پنج میلیون کودک اوکراینی به خاطر جنگ در کشورشان به کمک‌های انسان‌دوستانه ضرورت دارند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) گفته است که بیش از پنج میلیون کودک اوکراینی به خاطر جنگ در کشورشان به کمک‌های انسان‌دوستانه ضرورت دارند.

پیک‌آفتاب: این نهاد می‌گوید که سه میلیون کودک در داخل اوکراین به کمک نیاز دارند و حدود 2.2 میلیون کودک نیز که پس از حمله نظامی روسیه از اوکراین گریخته‌اند به کمک‌های انسان‌دوستانه وابسته هستند.

یونیسف هم‌چنین گفته که از آغاز جنگ اوکراین تاکنون، دست‌کم 262 کودک کشته شده‌ وصدها مکتب ویران گشته و این باعث شده است که کودکان از درس محروم شوند.

روز جهانی حمایت از کودکان، چهارشنبه اول ماه جون گرامی داشته می‌شود، اما کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف می‌گوید: “به جای جشن روز اول جون، ما به روز سوم جون نزدیک می‌شویم که صدمین روز جنگی است که زندگی میلیون‌ها کودک را متلاشی کرده است.”

وی تصریح کرده است: “در صورت عدم آتش‌بس فوری و صلح، کودکان هم‌چنان از این جنگ رنج خواهند برد و پی‌آمدهای جنگ بر کودکان آسیب‌پذیر در سراسر جهان تاثیر خواهد گذاشت.”

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود که از زمان آغاز جنگ اوکراین، بیش از یک میلیون نفر از مردم اوکراین به روسیه آمده‌اند.

لاوروف: از شروع جنگ تاکنون یک میلیون اوکراینی به روسیه آمده‌اند

سازمان ملل: 12 میلیون نفر در جنگ اوکراین آواره شده‌اند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x