صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رهبران احزاب سیاسی مشتاق‌اند که مشکلات افغانستان با گفتگو حل شود

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، پس از ملاقات دو روزه با نمایندگان احزاب و رهبران سیاسی در ترکیه گفته است که آنان علاقمند هستند تا مشکلات افغانستان را از راه گفتگو حل کنند.

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، پس از ملاقات دو روزه با نمایندگان احزاب و رهبران سیاسی در ترکیه گفته است که آنان علاقمند هستند تا مشکلات افغانستان را از راه گفتگو حل کنند.

پیک‌آفتاب: توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، شام روز گذشته 9 ثور، در رشته توییتی نوشته است: “رهبرانی را که من ملاقات کردم، معتقدند که خشونت راه خوبی برای مردم افغانستان نیست. آنان ترجیح می‌دهند و مشتاق‌اند که در روند سیاسی مشارکت کنند.”

وست در ادامه تصریح می‌کند که او بسیار ناامید است و چنین روندی شکل نخواهد گرفت.

نماینده ویژه امریکا می‌افزاید: “بیش‌ترین بحث‌های ما روی آینده افغانستان متمرکز بود، اما گذشته نیز مهم است، نه فقط 20 سال بلکه 44 سال.”

وی می‌گوید که در جریان این سفر دو روزه با روزنامه‌نگاران، بانک‌داران، فعالان حقوق بشر، رهبران و نمایندگان سابق پارلمان، وکلا، کارمندان دولت و وزرای حکومت پیشین ملاقات و در مورد قضایای مرتبط با افغانستان به صورت فراگیر مشوره کرده است.

توماس وست می‌گوید: “هدف‌ من این بود که دیدگاه‌های زیادی را در مورد راه پیش رو در افغانستان بشنویم. جامعه بین‌المللی باید رویکرد خود را با مشوره با تمام مردم افغانستان پایه‌گذاری کند.”

وی می‌گوید که کار روی نگرانی‌های جهانی در مورد حقوق بشر و به ویژه محدودیت‌های گسترده وضع شده بر حقوق زنان و دختران بارها شنیده شده است و در زمینه تلاش‌های جدی جریان دارد.

فرستاده ویژه امریکا تاکید دارد که به مسیرهای بهتر تجاری توجه شود و بخش بانک‌داری رسمی در افغانستان باید بهبود یابد، وی می‌گوید که این کار آسانی نیست، اما نباید اجازه داد که بانک‌های خصوصی در افغانستان ورشکست شوند.

این در حالی است که وی پیش از این با سفر به ازبیکستان، با شماری از افغانستانی‌های مقیم این کشور نیز ملاقات کرده و در مورد افغانستان به تبادل نظر پرداختند.

امریکا: مردم افغانستان خواستار ایجاد دولت فراگیر هستند

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان پیش از این نیز برای رایزنی با داکتر عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی به هند سفر کرده بود.

ملاقات داکتر عبدالله با توماس وست

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x