صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا: مردم افغانستان خواستار ایجاد دولت فراگیر هستند

توماس وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان در پایان سفر دو روزه‌اش به ازبیکستان، اظهار داشت که با معاون شورای امنیت، سرپرست وزارت خارجه و نماینده ویژه این کشور درباره افغانستان بحث و تبادل‌نظر کرده است.

توماس وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان در پایان سفر دو روزه‌اش به ازبیکستان، اظهار داشت که با معاون شورای امنیت، سرپرست وزارت خارجه و نماینده ویژه این کشور درباره افغانستان بحث و تبادل‌نظر کرده است.

پیک‌آفتاب: توماس وست، روز گذشته 7 جوزا، در رشته توییتی، با محوری خواندن نقش ازبیکستان در حمایت از مردم افغانستان نوشته است که تاشکند به تامین برق افغانستان ادامه می‌دهد و رهبری این کشور، درباره اولویت‌های مشترک یعنی تروریزم، حقوق بشر و ثبات با طالبان هم‌کاری می‌کند.

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در زمینه نگاشته است: “هنگامی که در تاشکند بودم و به عنوان بخشی از تلاش مداوم برای شنیدن از افغانستانی‌ها در مورد مسیری که می‌خواهند کشورشان را ببینند، با یک نماینده سابق پارلمان در کابل، یک روزنامه‌نگار جوان، یک کارمند سابق سازمان غیردولتی و افغانستانی‌هایی که مدت‌هاست ازبیکستان را خانه خود خوانده‌اند، ملاقات کردم.”

وی می‌افزاید: “همه آن‌ها روی آینده متمرکز بودند. از توصیه‌های آن‌ها در رابطه با تعامل بین‌المللی و عمق نگرانی در مورد زندگی امروز افغانستانی‌ها، قدردانی کردم.”

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در ادامه خاطرنشان می‌سازد، همگی نگران بودند که زنان و دختران از ابتدایی‌ترین حقوق خود برای تحصیل، تردد آزاد و کار محروم شده‌اند، آنان هم‌چنان می‌خواستند که جوانان بخشی از آینده افغانستان باشند.

توماس وست با تاکید بر پیدایش یک روند سیاسی مردمی در افغانستان، خاطرنشان کرده است که آشتی بین نسل‌ها و اقوام برای دست‌یابی به صلح پایدار لازم است.

وی می‌افزاید که منتظر است توصیه‌‌های بیش‌تر زنان، متخصصان، تاجران و رهبران سیاسی افغانستان را در روزهای آینده جمع‌آوری کند.

نماینده ویژه امریکا در توییتی دیگر مرتبط با این موضوع هم‌چنان نگاشته است: “ازبیکستان نقش اصلی را در حمایت از مردم افغانستان ایفا می‌کند. مرکز مهم بشردوستانه در ترمز ایجاد کرده است و تاشکند به تامین برق افغانستان ادامه می‌دهد.”

وی گفته است که هم‌کاری‌های امریکا و ازبیکستان در زمینه‌های انرژی و کمک‌های حقوق بشری ادامه خواهد یافت.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x