صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

لاوروف: ما باید واردات کالا از غرب را متوقف کنیم

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بامداد سه‌شنبه 24 می، خواستار توقف واردات کالا از کشورهای غربی شد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بامداد سه‌شنبه 24 می، خواستار توقف واردات کالا از کشورهای غربی شد.

پیک‌آفتاب: اسکای نیوز با نشر گزارشی به نقل از سرگئی لاوروف نوشته است: “روسیه تنها به خود و کشورهای متکی خواهد بود که ثابت کرده‌اند قابل اعتماد هستند و راه دیگران را دنبال نمی‌کنند”. لاوروف تصریح کرده است: “ما باید واردات کالا از غرب را متوقف کنیم تا امنیت اقتصادمان تامین شود”.

این دیپلمات ارشد روسی درباره روابط مسکو و بیجینگ نیز گفته است: “روابط اقتصادی با چین پس از مواضع دیکتاتوری غرب با سرعت بیش‌تری تقویت خواهد شد”.

وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات ضدروسی مقام‌های کشورهای اروپایی و امریکا نیز گفته است: “سیاست‌مداران غربی که می‌گویند روسیه باید شکست بخورد، اطلاعات کمی در مورد تاریخ کشور ما دارند”. وی هم‌چنین افزوده است: “اگر غرب بخواهد ثبات را به روابط بازگرداند، روسیه نیز به آن فکر خواهد کرد”.

از سوی دیگر، رویترز با نشر گزارشی در این‌ باره نوشته است: “جنگ در اوکراین و تلاش غرب برای منزوی کردن روسیه به عنوان اقدام تنبیهی، موجب بالا رفتن بهای غلات، روغن‌های خوراکی، کودهای کشاورزی و انرژی شده است. روسیه و اوکراین روی هم رفته نزدیک به یک سوم از گندم جهان را تامین می‌کنند”.

در همین حال، شام روز دوشنبه 23 می؛ مارک روته، نخست ‌وزیر هالند گفت احتمال اتفاق‌نظر در اتحادیه اروپا برای تصویب بسته ششم تحریمی علیه روسیه در هفته جاری وجود دارد.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود که در صورت ارایه پیشنهاد از سرگیری روابط از جانب غرب آماده است که آن‌ها را بررسی نماید. او تاکید کرد که کشورش فقط به خود تکیه خواهد کرد و این را ثابت کرده است.

لاوروف: اگر غرب پیشنهاد از سرگیری روابط را ارایه کند، به گونه جدی بررسی می‌کنیم

کیسینجر: برای دست‌یابی به توافق صلح، اوکراین باید به روسیه امتیاز ارضی بدهد

بلومبرگ: امریکا در تلاش دور کردن هند از روسیه است

نقش مستقل چین در موازنه قوای روسیه و امریکا

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x