صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

لاوروف: اگر غرب پیشنهاد از سرگیری روابط را ارایه کند، به گونه جدی بررسی می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه گفته است که در صورت ارایه پیشنهاد از سرگیری روابط از جانب غرب آماده است که آن‌ها را بررسی نماید. او تاکید می‌کند که کشورش فقط به خود تکیه خواهد کرد و این را ثابت کرده است.

وزیر خارجه روسیه گفته است که در صورت ارایه پیشنهاد از سرگیری روابط از جانب غرب آماده است که آن‌ها را بررسی نماید. او تاکید می‌کند که کشورش فقط به خود تکیه خواهد کرد و این را ثابت کرده است.

پیک‌آفتاب: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه می‌گوید اگرغرب بخواهد که موردی را در خصوص از سرگیری روابط ارائه دهد، روسیه به گونه جدی آن‌را بررسی خواهد کرد که آیا به آن نیاز است یا خیر. او این مطلب را در صحبت با رسانه‌ها بیان کرده و گفته است که مسکو در صدد ایجاد تنش نبوده و حالا نیز دیپلماسی را یک اصل می‌داند که از طریق آن به صلح می‌توان رسید.

لاوروف تصریح کرده است: “این بستگی به غرب دارد، وقتی آن‌ها از «جنون» خود بیرون شوند و تصمیم بگیرند که روسیه وجود دارد و از بین نرفته است و متقاعد شود که هر سال قوی‌تر می‌شود، ما آماده که هم‌کاری کنیم”.

این در حالی است که پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جلسه شورای سیاست خارجی و دفاعی کشورش با بیان این‌که هیچ کسی از راه‌زنی دولتی غرب در امان نیست، گفت که اوکراین تنها یک ابزار برای غرب با هدف تعمیق نظام جهانی تک‌قطبی است که از آن صرف جهت دست‌یابی به اهداف غربی استفاده می‌شود.

روسیه: اتحادیه اروپا استقلال خود را به نفع امریکا کنار می‌گذارد

او افزوده است: “ما فقط به خود تکیه می‌کنیم و این را ثابت کرده‌ایم که به صدای بیگانه‌گان نمی‌رقصیم. اگر کشورهای غربی به خود بیایند و موارد هم‌کاری را ارائه دهند، ما تصمیم خواهیم گرفت”.

او افزوده است که شرکت‌های غربی که از همکاری با روسیه امتناع می‌کنند، این کار را تحت فشار شدید انجام داده اند، اما روسیه تمام مشکلات اقتصادی را که غرب برایش ایجاد می‌کند را حل خواهند کرد.

این در حالی مطرح می‌شود که روسیه قبل از نشست روز سه‌‌شنبه 26 اپریل، میان امریکا و متحدانش بر سر ارسال تسلیحات بیش‌تر به اوکراین، در مورد خطر “واقعی” آغاز جنگ جهانی سوم هشدار داده بود.

لاوروف به غرب: خطر جنگ جهانی سوم “واقعی” است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x