صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

لاوروف به غرب: خطر جنگ جهانی سوم “واقعی” است

روسیه قبل از نشست امروز سه‌‌شنبه 26 اپریل، میان امریکا و متحدانش بر سر ارسال تسلیحات بیش‌تر به اوکراین، در مورد خطر "واقعی" آغاز جنگ جهانی سوم هشدار داده است.

روسیه قبل از نشست امروز سه‌‌شنبه 26 اپریل، میان امریکا و متحدانش بر سر ارسال تسلیحات بیش‌تر به اوکراین، در مورد خطر “واقعی” آغاز جنگ جهانی سوم هشدار داده است.

پیک‌آفتاب: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری‌های روسی هشدار داد که خطر جنگ جهانی سوم “جدی” است و از عمل‌کرد کی‌ف برای “به هم زدن گفتگوهای صلح” نیز انتقاد کرد.

خبرگزاری فرانسه با نشر گزارشی از قول لاوروف می‌گوید که “خطر وقوع جنگ جهانی سوم واقعی است. شما نمی‌توانید آن‌را دست‌کم و پیش‌پا افتاده تلقی کنید”.

این هشدار مسکو در حالی مطرح می‌شود که قرار است لوید آستن، وزیر دفاع امریکا‌ امروز سه‌شنبه، در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان برای هم‌آهنگی افزایش کمک‌های امنیتی غرب به اوکراین نشستی را میزبانی کند.

پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، موجی از کمک‌های نظامی کشور‌های غربی به اوکراین سرازیر شد تا کی‌ف بتواند در برابر قوای روسی از خود دفاع کند.

با آن هم، کشور‌های غربی به دلیل ترس از درگیری با روسیه مجهز به سلاح هسته‌ای، تمایلی به تعمیق مشارکت خود در جنگ اوکراین نداشته‌اند.

از سوی دیگر؛ ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از ماه‌ها به این سو از متحدین غربی خود خواهان تسلیحات ثقیل به شمول توپ‌خانه و جت‌های جنگی شده و تعهد کرده است که در صورت فراهم‌آوری تسلیحات مورد نیاز، نیروهای کشورش قادر خواهند شد تا جریان جنگ را تغییر بدهند.

درهمین حال، فرانس پرس با نشر گزارشی گفته است که به نظر می‌رسد که خواست‌های رئیس جمهور زلنسکی موثر واقع شده و با وجود اعترضات مسکو،‌ شماری از کشورهای عضو ناتو متعهد شده‌اند تا طیف وسیعی از تسلیحات و تجهیزات ثقیل را برای اوکراین فراهم کنند.

وزیران خارجه و دفاع امریکا در جریان سفرشان به کی‌ف تعهد کردند تا به ارزش 700 میلیون دالر کمک‌های جدید نظامی را برای اوکراین فراهم کند و به این ترتیب، از آغاز تهاجم روسیه، امریکا تا حال تقریباً 3.4 میلیارد دالر کمک نظامی را برای اوکراین تعهد کرده است.

لوید آستن پس از دیدار با رهبر اوکراینی در کی‌ف، به خبرنگاران گفت: “نخستین گام برای برنده شدن اعتقادی است که شما می‌توانید برنده شوید.”

این مقام امریکایی افزود: “ما معتقدیم که می‌توانیم برنده شویم؛ آنان “نیروهای اوکراینی می‌توانند برنده شود، مشروط بر این‌که تجهیزات و حمایت مناسب را به دست بیاورند.”

در نشست امنیتی که قرار است در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان برگزار شود، ایالات متحده 40 کشور را دعوت کرده است تا در مورد فراهم‌آوری تسلیحات بیش‌تر برای اوکراین گفتگو صورت بگیرد. فرانس پرس گزارش داده است که پس از ختم جنگ، حصول اطمینان از تامین امنیت طولانی‌مدت اوکراین یکی از بحث‌های نشست روز سه‌شنبه در آلمان است.

در این نشست،‌ علاوه بر کشور‌های اروپایی، نماینده‌های استرالیا و جاپان نیز اشتراک خواهند کرد، زیرا این کشور‌ها ترس دارند که پیروزی روسیه در جنگ اوکراین،‌ چین را نیز ترغیب کند تا به خاطر جاه‌طلبی‌های خود، دست به اقدام شود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x