صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

عمران خان هوادارانش را برای راهپیمایی ضد حکومتی فراخواند

عمران خان، نخست وزیر معزول پاکستان از هوادارانش خواسته که بر ضد حکومت نو این کشور، روز چهارشنبه 25 می، تا اسلام‌آباد راهپیمایی کنند.

عمران خان، نخست وزیر معزول پاکستان از هوادارانش خواسته که بر ضد حکومت نو این کشور، روز چهارشنبه 25 می، تا اسلام‌آباد راهپیمایی کنند.

پیک‌آفتاب: خان که ماه گذشته از قدرت برکنار شد، روز گذشته 22 می، در یک نشست در شهر پشاور گفت که آن‌ها حکومت فعلی پاکستان را نمی‌پذیرند، زیرا به باور آن‌ها حکومت فعلی “وارداتی” است.

او در توییتی نگاشته است: “من می‌خواهم که تمام ملت ما در 25 می، برای راهپیمایی آزادی حقیقی به اسلام‌آباد، در شاهراه سرینگر بیایند، جایی‌که من ساعت 3 بعدازظهر با شما ملاقات خواهم کرد. من از KP، راهپیمایی را رهبری خواهم کرد ان‌شاءالله”.

خان افزوده است تا هنگامی که پارلمان پاکستان منحل نشود و تاریخ دقیق انتخابات اعلام نشود، به اعتراض‌ها ادامه خواهد داد.

خان برای سه سال در قدرت بود و در دهم ماه اپریل با گرفتن رای عدم اعتماد از سوی پارلمان، از قدرت برکنار شد.

این در حالی است که شیرین مزاری، وزیر پیشین امور حقوق بشر پاکستان روز گذشته بازداشت شد. بازداشت شیرین مزاری خشم طرفدارانش را برانگیخته است.

در واکنش به بازداشت شیرین مزاری؛ عمران خان، نخست وزیر معزول پاکستان در رشته توییتی گفته است: “بر اساس گزارش‌ها، شیرین مزاری، رهبر ارشد حزب ما توسط این رژیم فاشیست به خشونت از بیرون خانه‌اش ربوده شده است. شیرین قوی و بی‌باک است، اگر دولت وارداتی فکر می‌کند که می‌تواند او را با این رویه فاشیستی مجبور کند، اشتباه محاسباتی کرده‌اند.”

از سوی دیگر؛ عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان در یک پیام توییتری دیگر نوشته است که “حکومت وارداتی فاشیستی” می‌خواهد کشور را به هرج‌ومرج سوق دهد.

در همین حال؛ ایمان زینب مزاری، دختر شیرین مزاری، وزیر امور حقوق بشر پیشین، گفته است که مادرش روز شنبه 21 می، از خانه‌اش در اسلام آباد توسط پولیس بازداشت شده است.

خبرگزاری آلمان اما نوشته است که پولیس شیرین مزاری، عضو کابینه عمران خان، نخست وزیر پیشین را تحت اعتراض شدیدش به زور از موتر پایین و بازداشت کرده است.

از سوی دیگر، اسوشیتد پرس با نشر گزارشی گفته است که زینب مزاری به خبرنگاران گفته که “پولیس‌های مرد مادرم را لت‌وکوب کردند و با خود بردند و به من گفته شده که اداره ضد فساد مالی لاهور او را بازداشت کرده است”. او افزوده است که “مادرم به صورت غیرقانونی ربوده شده است، چون من هیچ چیزی از محل  بودوبادش وی نمی‌دانم.”

در همین حال، کمیسیون امور حقوق بشر پاکستان بازداشت و ضرب‌وشتم خانم مزاری را محکوم کرده است. این نهاد در پیام توییتری خود چنین نوشته است: “از این بازداشت بوی آزار و اذیت سیاسی به مشام می‌رسد، متاسفانه چنین برخوردی به یک عمل معمولی تبدیل شده است و شرم‌آور است، فرقی نمی‌کند که عامل آن به کدام حزب تعلق دارد.”

گفته می‌شود که خانم مزاری به عنوان یک منتقد قدرت‌مند و از متحدان نزدیک عمران خان شناخته می‌شود. افزون بر موارد بالا، ناظران بازداشت مزاری را در ارتباط با اتهامات در مورد یک قضیه قدیمی در پنجاب پیوند می‌دهند تا طرف‌داران حزب عمران خان را از سهم‌گیری در اعتراض‌ها علیه حکومت باز دارند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان گفته بود که عمران خان‌، نخست وزیرپیشین این کشور برخلاف پاکستان سازش کرد و به همین دلیل باید مورد پیگرد و اقدامات قانونی قرار گیرد، اما او در مورد این پیگرد، تفصیل ارایه نکرد.

شهباز شریف: عمران خان باید به خاطر «سازش بر ضد پاکستان» مورد پیگرد قرار گیرد

وداع تلخ عمران خان با قدرت؛ پارلمان او را کنار زد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x