صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: کی‌ف به خاطر جعل‌های جدید ضد روسی، غیرنظامیان را در نیکولایوکا کشتند

کشتن غیرنظامیان در نیکولایوکا به خاطر جعل‌کاری‌های جدید علیه روسیه که از یک طرف اعتبارزدایی می‌کند و از طرف دیگر قربانی می‌گیرد تا طبل جنگ طرفین داغ‌تر از پیش باشد.

کشتن غیرنظامیان در نیکولایوکا به خاطر جعل‌کاری‌های جدید علیه روسیه که از یک طرف اعتبارزدایی می‌کند و از طرف دیگر قربانی می‌گیرد تا طبل جنگ طرفین داغ‌تر از پیش باشد.

پیک‌آفتاب: جنرال میخائل میزینتسف، رئیس مرکز ملی کنترل دفاعی فدراسیون روسیه و رئیس هم‌آهنگی ستاد واکنش بشردوستانه این کشور گفته است که این جعلیات ضد روسیه است تا اعتبار این کشور را مخدوش سازد.

او افزوده است که کی‌ف یکی از تحریکات پیچیده جدید را برای بی‌اعتبار کردن ارتش روسیه به راه انداخته است.

در همین حال؛ دیمترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در توییتی نگاشته است: “برخی می‌گویند روسیه نباید برنده شود، برخی دیگر می‌گویند اوکراین نباید ببازد. من معتقدم که زمان آن فرا رسیده است که تردیدها و پیچیدگی‌های غیرضروری را کنار بگذاریم و هدف را به وضوح بیان کنیم. اوکراین باید پیروز شود. سپس بر اساس آن سیاست‌ها را بسازید. تعیین اهداف روشن، راه‌های دست‌یابی به آن‌ها را آسان‌تر می‌کند”.

کولبا گفته است که ستیزه‌جویان، کندک‌های نظامی و ارتش اوکراین، ساختمان‌های مسکونی را گلوله‌باران کردند و تعدادی از غیرنظامیان را کُشتند و زخمی کردند، همه این‌ها توسط خبرنگاران امریکایی و اوکراینی فیلم‌برداری شد تا در رسانه‌ها بازتاب گسترده یابد.

او چنین تصریح کرده است: “خبرنگاران نیویارک تایمز و روزنامه‌نگاران اوکراینی که ملی‌گرایان را هم‌راهی می‌کردند، از این حملات و عواقب آن که توسط واحدهای ظاهراً روسی انجام شد، عکس و فیلم می‌گرفتند”.

وزیر خارجه اوکراین در توییت دیگری گفته است: “تنها و تنها اوکراین تعیین خواهند کرد که جنگ چه زمانی و چگونه پایان می‌یابد. ما از حق خود و برای دفاع از خود بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل در پی یک حمله مسلحانه وحشیانه استفاده می‌کنیم. دیدگاه رئیس جمهور زلنسکی واضح بوده است. ما به زمین هیچ کس دیگری نیاز نداریم، اما از آن‌چه مال خودمان است دست نمی‌کشیم و تسلیم نخواهیم شد”.

میزینتسف اما گفته است: “ما از قبل به غرب به اصطلاح متمدن هشدار می‌دهیم که این و سایر جعلیات مقامات کی‌ف در مورد ادعای «جنایت روسیه» که قرار است در آینده نزدیک به طور گسترده در رسانه‌ها و منابع انترنتی منتشر شود، واقعیت ندارد. چنین اقداماتی توسط مقامات اوکراینی انجام می‌شود نه مقامات روسی”.

از سوی دیگر؛ میخائل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل در توییتی چنین نگاشته است: “رسانه‌های خبری جمعی غرب به راحتی حتی احمقانه‌ترین جعل‌های اوکراینی را پخش می‌کنند. هدف این است که روس‌ها را غیرانسان جلوه دهند. بسیاری از مردم در غرب، با قضاوت بر اساس پست‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، چنین جعلیات را بدون هر گونه تلاشی برای ارزیابی انتقادی آن‌ها خریداری و باور می‌کنند. سخت‌ترین و کثیف‌ترین جنگ اطلاعاتی تاریخ”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهور اوکراین در دیدار با هیئتی از نمایندگان کانگرس امریکا، خواستار شناسایی روسیه به عنوان دولت حامی تروریزم شد.

زلنسکی خواستار شناسایی روسیه به عنوان دولت حامی تروریزم شد

روسیه: سرقت اموال خارجی عادت غرب است

ادعایی جدید در جنگ اوکراین؛ کی‌ف با کمک اطلاعاتی واشنگتن، 12 جنرال روس را کشته است

لاوروف: از شروع جنگ تاکنون یک میلیون اوکراینی به روسیه آمده‌اند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x