صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

لاوروف: از شروع جنگ تاکنون یک میلیون اوکراینی به روسیه آمده‌اند

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته است که از زمان آغاز جنگ اوکراین، بیش از یک میلیون نفر از مردم اوکراین به روسیه آمده‌اند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته است که از زمان آغاز جنگ اوکراین، بیش از یک میلیون نفر از مردم اوکراین به روسیه آمده‌اند.

پیک‌آفتاب: دولت اوکراین بارها روسیه را متهم کرده که مردم این کشور را بر خلاف میل‌شان به روسیه منتقل می‌کند. لاوروف اما در مصاحبه با شینهوا، خبرگزاری دولتی چین گفت در میان این یک میلیون نفری که از اوکراین به روسیه آمده‌اند، 120 هزار تبعه خارجی هم دیده‌ می‌شوند. او گفته است که شماری از ساکنان دونتسک و لوهانسک که روسیه آن‌ها را به عنوان جمهوری‌های مستقل به رسمیت شناخته هم در میان این افراد شامل‌اند.

از سوی دیگر، شواهد زیادی نشان می‌دهد که روسیه از زمان حمله به اوکراین، تعداد زیادی از غیرنظامیان را به اجبار از مرزها خارج کرده است.

در همین حال، معاون نخست‌ وزیر اوکراین به رسانه‌ها گفته است که مسکو تلاش کرده است غیرنظامیان اوکراینی را با اسیران نظامی روسی مبادله کند، اقدامی که توسط کنوانسیون جنوا ممنوع شده است.

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه خود بار دیگر ناتو را متهم کرده که مانع از یک توافق سیاسی برای پایان دادن به بحران اوکراین می‌شود.

از طرف دیگر، زلنسکی در گفتگو با رسانه‌های پولندی گفته است که می‌خواهد با پوتین ملاقات کند چون “تنها یک مرد تعیین کننده همه چیز در روسیه است”. او تصریح کرده است: “اما ویرانی به جا مانده از نیروهای روسیه در مناطق اشغالی هرگونه بحث را تضعیف کرده است. پس از بوچا و ماریوپل، مردم فقط می‌خواهند آن‌ها را بکشند. وقتی چنین رویکردی وجود دارد، صحبت کردن در مورد هر چیزی سخت است”.

اوکراین از تعقیب قضایی 10 سرباز روسی متهم به جنایات جنگی در بوچا در حومه شمال کی‌ف که در آن حداقل 400 غیرنظامی کشته شدند، خبر داده است.

پیش‌تر وزارت دفاع امریکا؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به تباهی در تهاجم به اوکراین متهم کرد. جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت که هیچ فرد با اخلاقی نمی‌تواند فجایعی را که روسیه در اوکراین به بار آورده توجیه کند.

در همین حال؛ زلنسکی، به شهروندان اوکراین اطمینان داد که به زودی کمبود سوخت را برطرف خواهند کرد. او گفته است نیروهای روسی به آسیب رساندن به انبارهای نفت در این کشور ادامه می‌دهند.

زلنسکی در سخنرانی خود گفت علی‌رغم هدف قرار دادن عمدی زیرساخت‌های سوخت توسط روسیه و مسدود کردن بنادر برای توقف تحویل سوخت، مقامات دولتی قول داده‌اند که این کمبود را ظرف حداکثر دو هفته برطرف کنند.

وزیر اقتصاد اوکراین در بیانیه‌ای گفته است که دولت، قراردادهایی را با تامین کنندگان سوخت اروپایی منعقد کرده است.

این در حالی مطرح می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای اشتراک در اجلاس سران گروه 20 که از سوی اندونیزیا دعوت شده‌اند، شرکت کنند.

پوتین و زلنسکی به اجلاس سران گروه 20 دعوت شدند

وزارت خارجه بریتانیا: اگر روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود، ما هرگز احساس امنیت نخواهیم کرد

فرمانده اوکراینی: ما شاید آخرین روزها را می‌گذرانیم

سازمان ملل: 12 میلیون نفر در جنگ اوکراین آواره شده‌اند

روسیه: بیش از 1000 تفنگ‌دار دریایی اوکراین در ماریوپل تسلیم شدند

اتحادیه اروپا: جنگ روسیه در اوکراین سبب گرسنگی در جهان می‌شود

سازمان ملل: خشونت جنسی و قاچاق در اوکراین در حال افزایش است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x