صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پیونک یانگ: 8 صد هزار شهروند این کشور داوطلبانه آماده جنگ علیه آمریکا است

کوریای شمالی از اشتراک داوطلبانه 8 صد هزار شهروند این کشور در جنگ علیه آمریکا خبر می‌دهد.

پیک‌آفتاب: رویترز، امروز شنبه 18 مارچ به نقل از روزنامه رودونگ سینمون (the Rodong Sinmun) نوشته است که حدود 8 صد هزار دانشجو و کارگر بطور داوطلبانه روز جمعه در سراسر کوریای شمالی تمایل خویش را برای ثبت نام یا تجدید ثبت نام شان در ارتش برای مقابله با آمریکا ابراز کرده اند.

این روزنامه گفته است که “شوق فزاینده جوانان برای پیوستن به ارتش، نمایش اراده تزلزل ناپذیر این نسل برای از بین بردن بی رحمانه ترین دیوانگان جنگی است. آنان آخرین تلاش‌ها خود را برای از میان برداشتن کشور ارزشمند سوسیالستی ما انجام می‌دهند، ولی شکست می‌خورند. آنان با جلوه‌ای آشکار از میهن پرستی شدید جوانان روبرو شده و این جوانان بدون ناکامی به هدف بزرگ اتحاد مجدد ملی دست می‌یابند.”

این ادعا از سوی کوریای شمالی در حالی صورت می‌گیرد که روز پنج‌شنبه این کشور موشک قاره پیمای هواسونگ-17 خود را در پاسخ به مانورهای نظامی جاری آمریکا و کوریایی جنوبی آزمایش نمود.

کوریای شمالی روز پنج‌شنبه، ساعاتی قبل از پرواز رییس جمهور کوریای جنوبی به توکیو برای نشستی که در آن راه‌های مقابله با پیونک یانگ مجهز به سلاح اتمی را مورد بحث و بررسی قرار می‌داد، یک موشک را به سمت دریای بین شبه جزیره کوریا و جاپان شلیک نمود.

با این حال آزمایش موشک‌های قاره پیمای این کشور بر اساس قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد ممنوع شده است و این پرتاب با محکومیت سئول، واشنگتن و توکیو مواجه گردید.

این در حالی است که نیروهای کوریای جنوبی و آمریکا، مانور نظامی 11 روزه مشترک موسوم به “سپر آزادی 23” را روز دوشنبه هفته گذشته آغاز نموده بود، در مقیاسی که از سال 2017 تاکنون دیده نشده است. این مانور علیه تهدیدات احتمالی کوریای شمالی برگزار شده است.

کیم جون اونک، رهبر کوریای شمالی، امریکا و کوریای جنوبی را به تشدید تنش با برگزاری مانورهای نظامی متهم کرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x