صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

یک دادگاه مصری: جریان اعدام قاتل نایره اشرف، به گونه زنده پخش گردد

یک دادگاه در مصر روز گذشته 24 جولای، خواهان تعدیل یک قانون شد تا روند اعدام قاتل یک دانشجوی دختر به صورت زنده از طریق تلویزیون‌ها نشر شود. هدف از این پیشنهاد، جلوگیری از قتل‌های پی‌‌درپی در مصر عنوان شده است.

یک دادگاه در مصر روز گذشته 24 جولای، خواهان تعدیل یک قانون شد تا روند اعدام قاتل یک دانشجوی دختر به صورت زنده از طریق تلویزیون‌ها نشر شود. هدف از این پیشنهاد، جلوگیری از قتل‌های پی‌‌درپی در مصر عنوان شده است.

پیک‌آفتاب: محمد عادل، دانشجوی دانشگاه المنصوره به قتل نایره اشرف متهم بود که در نتیجه محاکمه علنی دو روزه پس از اعتراف به این جرم، رسماً مجرم شناخته شد. این دو دانشجو در عین دانشگاه مصروف تحصیل بودند.

دادگاه جنایی در شهر المنصوره، خواستار تعدیل قانون اعدام شد تا در صورت تصویب روند اعدام این فرد، در آینده و در کل، روند اعدام‌ها به گونه زنده نشر شود.

این دادگاه در نامه‌ای به پارلمان مصر گفت که حتا اگر آغاز روند اعدام هم به گونه زنده نشر شود، می‌تواند در جلوگیری از قتل‌های پی‌درپی در این کشور موثر باشد. این دادگاه گفته است که تنها روند محکوم شدن قاتلین تاکنون نتوانسته است در این راستا مفید تمام شود.

در ماه جون، ویدیوی جریان قتل خانم اشرف به ضرب چاقو در خارج از دانشگاه المنصوره، مصری‌ها را تکان داد و آنان در رسانه‌های اجتماعی در خصوص این ویدیو اظهار وحشت کردند.

در مصر، حداقل مجازات برای قتل، اعدام است و براساس معلومات سازمان عفو بین‌الملل، این کشور از رهگذر تطبیق حکم اعدام، سومین کشور جهان در سال 2021 بود، اما اعدام‌ در این کشور به ندرت به گونه علنی عملی یا نشر می‌شود.

در این استثنای نادر، تلویزیون دولتی در سال 1998 روند اعدام سه مرد را که در قتل یک زن و دو کودکش دخیل بودند، به گونه زنده نشر کرد.

در ماه‌های اخیر، قضیه‌های قتل‌های عمدی در مصر به گونه گسترده افزایش یافته است. در ماه جون، قتل شیما جمال، مجری تلویزیون مصر، سبب بحث‌های داغ در این کشور شود.

شوهر شیما جمال که یک مقام ارشد قضایی است، پس از آن توقیف شد که یکی از شریک‌های جرمی‌اش به قتل خانم جمال به پولیس اطلاع داد.

در ماه مارچ، یک شاگرد مکتب به دلیل نشر تصاویر یک دختر که او پس از آن خودکشی کرد، به پنج سال زندان محکوم شد.

براساس یک همه‌پرسی در سال 2015 سازمان ملل، حدود هشت میلیون زن در مصر قربانی خشونت‌های همسران و اقارب خود و یا هم افراد بیگانه در اماکن عمومی بوده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x