صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

گفتگوی وزیران خارجه ازبیکستان و ایران در پیوند به قضایای افغانستان

عبدالعزیر کاملوف، وزیر خارجه ازبیکستان با حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران درباره وضعیت افغانستان گفتگو کردند.

عبدالعزیر کاملوف، وزیر خارجه ازبیکستان با حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران درباره وضعیت افغانستان گفتگو کردند.

پیک‌آفتاب: عبدالعزیز کاملوف، وزیر خارجه ازبیکستان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش در پیوند به وضعیت جاری افغانستان گفتگو کردند. هردو جانب وضعیت افغانستان، شرایط رقت‌بار شهروندان و اقتصاد فروپاشیده این کشور را به بحث گرفتند.

به گزارش ایسنا، این دیدار در حاشیه نشست «اکو» در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان انجام شد. در این نشست وضعیت جاری افغانستان، اقتصاد فروپاشیده این کشور، وضعیت اسف‌بار بی‌جاشده‌گان و مهاجرین و تلاش‌های ایران و ازبیکستان در زمینه برقراری دولت فراگیر در افغانستان مورد بحث قرار گرفت. هرچند عبداللهیان و کاملوف در این نشست، به نتایج گفتگوهای انجام‌ شده با وزرای امور خارجه کشورهای همسایه در خصوص افغانستان نیز اشاره کردند.

عبدالعزیز کاملوف، وزیر خارجه ازبیکستان در این دیدار گفته است که دیدگاه ایران و ازبیکستان در رابطه به افغانستان هم‌سو و بسیار نزدیک است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز بر تشکیل حکومت فراگیر با حضور همه اقوام و اقشار در افغانستان تاکید کرده است. اما بحث‌ها حاکی از آن است که به شمول ایران و ازبیکستان هیچ کشوری تاکنون دولت امارت اسلامی در افغانستان را به رسمیت نشناخته، اما هم‌زمان مقامات این دو کشور سفرهایی به افغانستان داشته‌اند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر نیز حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران همراه با سراج‌الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان در تهران دیدار و در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کردند. هر دو جانب بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کردند.

دیدار وزرای خارجه ایران و تاجیکستان در مورد افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x