صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان؛ کمک رسانی به مردم افغانستان جزء اولویت‌های ماست

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد می‌گوید اولین پرواز از سه هواپیمای اضطراری کمک‌رسانی به افغانستان که جمعه در شهر ترمز ازبیکستان فرود آمد، دو پرواز دیگر در این هفته انجام می شود. پیک‌آفتاب: در همین حال کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اخیراً گفته است که اکثر مردم افغانستان قادر به ترک کشور خود […]

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد می‌گوید اولین پرواز از سه هواپیمای اضطراری کمک‌رسانی به افغانستان که جمعه در شهر ترمز ازبیکستان فرود آمد، دو پرواز دیگر در این هفته انجام می شود.

پیک‌آفتاب: در همین حال کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اخیراً گفته است که اکثر مردم افغانستان قادر به ترک کشور خود نیستند و کسانی که ممکن است در معرض خطر باشند “راهی روشن” برای خروج ندارند.

شبیا مانتو، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از کشورهای همایسه خواسته است تا مرزهای خود را باز نگه دارند تا مردم افغانستان بتوانند با توجه به آنچه او “بحران در حال تحول در افغانستان” خوانده، از بحران بشری نجات پیدا کنند و همچنان کمک رسانی به مردم افغانستان را جزء اولویت های خویش قرار دهند.

او گفت”: “کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، متعهد است که کمک رسانی به مردم افغانستان را جزء اولویت های خویش می‌داند و اولین پرواز از سه هواپیمای کمک رسانی که روز جمعه 23 ماه میزان در ترمز ازبکستان به زمین نشست، دو پرواز دیگر در این هفته انجام می‌شود تا کمک‌ها را برای مردم افغانستان برساند”. او اذعان کرد: “از وضعیت اسف‌بار بی‌کاری و اقتصادی در افغانستان، از جمله وضعیت زنان و دختران، نگران است”.

این درحالی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در گفتگوی تلفنی با همتای قطری خود عبدالرحمن آل ثانی درباره اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان صحبت کرده و گفته است که “اولویت ما تأمین امنیت، ثبات، جابجایی مهاجران و کمک رسانی به مردم افغانستان است.” او از قطر به دلیل مشارکت قوی در مسائل مربوط به امنیت منطقه تشکر کرد. بلینکن از قطر به دلیل ایجاد گذرگاه امن برای آمریکایی‌ها، اتباع خارجی و افغان‌هایی که در معرض خطر بودند، قدردانی کرد.

در همین حال، سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی که اخیراً منشتر کرده، گفته است که طالبان حالا تلاش می‌کنند چهره خویشتن‌دارانه‌ای از خود نشان دهند، در حالیکه عملکرد آنان در قسمت رفتن دختران و زنان به مکتب، دانشگاه و اشتغال آنان در اداره‌های دولتی، یک شاخص عهدشکنی حاکمیت طالبان را نشان می‌دهد.

نزدیک به 32 تن مواد کمکی سازمان ملل‌ متحد برای افغانستان وارد ازبیکستان شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x