صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کشف اجساد بیش از 900 غیرنظامی در حومه کی‌ف

پولیس اوکراین روز جمعه 15 اپریل، اعلام کرد که پس از عقب‌‌نشینی نیروهای روسیه از شمال این کشور، اجساد بیش از 900 شهروند غیرنظامی در حومه شهر کی‌ف کشف شده است که بیش‌تر آن‌ها به ضرب گلوله کشته شده‌اند.

پولیس اوکراین روز جمعه 15 اپریل، اعلام کرد که پس از عقب‌‌نشینی نیروهای روسیه از شمال این کشور، اجساد بیش از 900 شهروند غیرنظامی در حومه شهر کی‌ف کشف شده است که بیش‌تر آن‌ها به ضرب گلوله کشته شده‌اند.

پیک‌آفتاب: این آمار ساعاتی پس از آن منتشر شده است که وزیر دفاع روسیه تهدید کرد که در واکنش به حملات ادعایی اوکراین به خاک روسیه، حملات موشکی به کی‌ف را تشدید خواهد کرد.

یک روز قبل از آن نیز «رزمناو مسکوا» که مهم‌ترین کشتی جنگی روسیه در دریای سیاه محسوب می‌شد غرق شد. اوکراین می‌گوید که رزمناو را هدف حمله موشکی خود قرار داده است، ادعایی که امریکا نیز آن را تایید کرد.

مسکو ضمن این تهدید لفظی، خود را برای حمله مجدد به شرق اوکراین آماده می‌کند. جنگ هم‌چنین در شهر محاصره ‌شده جنوبی ماریوپل ادامه دارد. خارکیف در شمال‌شرق اوکراین نیز روز جمعه تحت بمباران‌هایی قرار گرفت که در یک مورد آن، منطقه‌ای مسکونی هدف قرار گرفته شد و 7 نفر از جمله یک نوزاد 7 ماهه جان باختند.

در این میان آندری نبیتوف، رئیس پلیس شهر کی‌ف، گفت که اجساد در خیابان‌های حومه کی‌ف رها شده یا در جای موقتی دفن شده‌اند. او افزود که تحقیقات پولیس نشان می‌دهد 95 درصد این افراد به ضرب گلوله کشته شده‌اند.

این مقام پولیس اوکراین اظهار داشت: “ما نتیجه گرفته‌ایم که مردم تحت اشغال نیروهای روس به سادگی در خیابان‌ها اعدام شده‌اند”.

وی در ادامه عنوان کرد که هر روز اجساد جدیدی از زیر آوار یا در گورهای دسته‌جمعی کشف می‌شود. بیش‌ترین تعداد اجساد نیز در شهرک بوچا کشف شده، جایی که بیش از 350 غیرنظامی کشته شده‌اند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر وزارت دفاع روسیه تسلیم شدن 1026 سرباز اوکراینی از جمله 162 افسر در ماریوپل را تایید کرد.

روسیه: بیش از 1000 تفنگ‌دار دریایی اوکراین در ماریوپل تسلیم شدند

اتحادیه اروپا: جنگ روسیه در اوکراین سبب گرسنگی در جهان می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x